×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

این نظریه که باید به سختی درس بخوانیم، سپس شغلی مناسب یافته و برای گذران زندگی خود به کسب درآمد بپردازیم برای بسیاری از ما آشنا است.

نصحیتی خوب برای حدود ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته، اما شرایط تغییر کرده و شما نیز اگر قصد دارید در زندگی خود پیشرفت کرده و از آن لذت ببرید، نیازمند تغییر به همراه آن هستید. ما در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم که نسبت به دوران پدران و پدربزرگ هایمان دگرگون شده است.

در دنیای امروز که با نوسان ها و بحران های گاه و بی گاه اقتصادی، نرخ های بیکاری بالا و پایین و فناوری همواره در حال تغییر عجین شده، اگر تنها به شغل خود برای کسب درآمد متکی باشید، ممکن است شانس در معرض خطر قرار دادن آینده مالی خود را افزایش دهید. امروزه، کارآفرینی و کسب و کارهای خانگی از محبوبیت بالایی برخوردار شده و فرصت های بسیاری در این زمینه برای فعالیت افراد وجود دارند. بنابر مطالعات صورت گرفته، کارآفرینان موفق خانگی دارای برخی ویژگی ها و صفات هستند که در ادامه این مطلب به آنها اشاره می کنیم.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس شامل اطمینان به خود، نقاط قوت و توانایی ها می شود. البته نباید باوری دروغین و پوشالی را ایجاد کرده، بلکه شرایطی غیر قابل لرزش و خدشه ناپذیر داشته باشید.

دستاوردگرا

نتایج مثبت و کسب موفقیت نه به واسطه یک رشته وظایف غیر مرتبط، بلکه از طریق تمرکز و تلاش مداوم و متمرکز بر تحقق هدفی مشخص کسب می شوند.

خطرپذیر

باید از اطمینان لازم برای تحمل سطحی مشخص از خطرپذیری به منظور تحقق هدف خود به رغم وجود احتمال شکست برخوردار باشید.

شاید این پرسش مطرح شود که اهمیت کدام یک از این ویژگی ها بیشتر است؟ بی تردید، اعتماد به نفس مهمترین ویژگی محسوب می شود. موفقیت شما به عنوان کارآفرین خانگی تا حد زیادی به آن بستگی دارد. باید به توانایی ها و مهارت های خود باور داشته باشید تا موانع و چالش های موجود، شما را از مسیر اصلی خارج نکرده و به اهداف خود دست یابید. این موارد را به یاد داشته باشید:

نخست، تفکر مثبت و مثبت اندیشی را فراموش نکنید. تفکر مثبت با نگرش مثبت آغاز می شود. باور داشتن به این مساله که برخی مواقع موارد خوب رخ خواهند داد، ضروری است. تفکر منفی برای اعتماد به نفس همانند سم عمل می کند. باید به این مساله باور داشته باشید که هیچ شرایطی به اندازه ای دشوار نیست که شما را از دستیابی به اهداف خود دلسرد کند. این جمله را هر روز پیش از آغاز فعالیت های کاری خود تکرار کنید که “هر روز، در هر راهی، من بهتر و بهتر می شوم.” شاید شگفت زده شوید اگر بدانید که این تمرین ساده از اوایل دهه ۱۹۰۰ تاکنون، نتیجه بخش بوده است. تفکر مثبت مسری بوده و هنگامی که گسترش می یابد ایده های جدید، مشتری های جدید و سطحی جدید از زندگی را پیش روی شما قرار می دهد.

دوم، عملگرا بوده و آن را تمرین کنید. تمامی تفکرات مثبت و باورهای موجود در جهان اگر به مرحله عمل نرسیده و اجرایی نشوند، بی فایده خواهند بود. باید برای دستیابی به آن چیزهایی که مد نظر دارید، عمل گرا بوده و اقدام های لازم را انجام دهید. این اقدام ها و فعالیت ها باید مداوم و پیوسته باشند. برای کسب موفقیت تلاش های کوتاه مدت و مقطعی کافی نیستند. شیوه هایی خلاقانه برای غلبه و عبور از موانع و چالش ها بیابید.

کارآفرینان افرادی هستند که تصمیم گیری های حساب شده و اقدام های ویژه را در دستور کار قرار داده و سرنوشت خود را دنبال می کنند. آنها به واسطه روحیه استقلال، انگیزه لازم را ایجاد کرده و به واقع باور دارند که موفقیتشان به تلاش و پشتکار و نه شانس وابسته است. موفقیت توانایی حرکت از یک شکست به شکست و در نهایت کسب پیروزی دیگر بدون از دست دادن جدیت و اشتیاق است. با نگاهی به آینده خود را در جایگاهی که مد نظر دارید، تصور کرده، باور قوی به خود و مهارت هایتان را حفظ کرده و هرگز ناامید و تسلیم نشوید. اگر موفق به انجام این امور شوید نیمی از مسیر را طی کرده اید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
  1. batool

    همیشه جمله مثبت اندیشمندانه شما یعنی هر روز در هر راهی من بهتر و بهتر می شوم راتکرار خواهم کرد.حتی با تکرار یکبار اون هم می توان حس خوبی را در خود احساس کرد. متشکرم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false