×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

دنیای فناوری طی سال ۲۰۱۴ می تواند به دوران محبوبیت ساعت های هوشمند و عینک های هوشمند مبدل شده و یا پایان عمر صفحه کلیدها به واسطه معرفی و گسترش استفاده از حسگرهای تشخیص حرکت نام بگیرد.

در ادامه این مطلب ۱۰ شرکت فعال در حوزه فناوری که پیش بینی می شود طی سال جاری میلادی بیشترین تاثیر را بر زندگی مدرن خواهند داشت به صورت مختصر معرفی می کنیم.

آمازون

آمازون بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان محسوب شده و به لطف دامنه در حال رشد محصولات کیندل، این شرکت می تواند خود را به عنوان یک نوآور فناوری نیز معرفی کند. با عرضه تلفن های همراه هوشمند مجهز به نمایشگر سه بعدی، ست تاپ باکس، کنسول بازی های ویدئویی و تبلت های جدید، امسال می تواند دورانی طلایی برای آمازون نام بگیرد. یک چیز مشخص و قطعی است: آمازون قصد دارد سهم بیشتری از اتاق های نشیمن مصرف کنندگان را به خود اختصاص دهد.

اپل

طی یک دهه گذشته اپل دستور کار حوزه فناوری را در اختیار داشته و شیوه رفتار مصرف کننده از گوش دادن به موسیقی، خرید آلبوم ها، برقراری تماس و یا جستجو در اینترنت هنگام مشاهده تلویزیون را دیکته کرده است. اپل همچنان با کیفیت ترین و بهترین تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها و رایانه های شخصی را تولید می کند، اما آیا این شرکت ارتقا محصولات موجود را در سال ۲۰۱۴ ادامه داده و یا انقلاب جدیدی را آغاز خواهد کرد؟ آیا در سال ۲۰۱۴ شاهد عرضه مدل جدید آی فون و یا تلویزیون هوشمند اپل خواهیم بود؟ برنامه و نقشه پشت پرده خرید شرکت پرایم سنس، تولید کننده کینکت ایکس باکس، چه چیزی است؟ آیا با تولید انبوه رایانه ها و تبلت هایی که در فیلم “گزارش اقلیت” مشاهده کرده ایم، زمان زیادی باقی نمانده است؟

فیسبوک

بزرگترین و برترین شبکه اجتماعی جهان در سال ۲۰۱۴ دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن خواهد گرفت. این در شرایطی است که فیسبوک بیش از هر زمان دیگری فشار سنگین رقبایی همچون توییتر، پینترست و حتی لینکدین را احساس کرده و برای حفظ جایگاه خود باید نوآوری های جدیدی را ارائه کند.

گوگل

گفته می شود گوگل طی سال جاری میلادی بر فناوری جستجوی صوتی متمرکز خواهد بود. بر همین اساس، انتظار می رود خدمات قابل توجه ای همانند “گوگل نو” (Google Now) شرایط بهتری نسبت به حال حاضر بیابند. همچنین، احتمال عرضه عینک هوشمند گوگل به نام “گوگل گلس” برای استفاده مصرف کننده تا پیش از پایان امسال وجود دارد. افزون بر این، احتمال عرضه یک ساعت هوشمند از سوی گوگل وجود دارد.

مایکروسافت

۲۰۱۴ می تواند سال بزرگی برای مایکروسافت باشد. پس از “استیو بالمر”، رئیسی جدید هدایت این شرکت را بر عهده خواهد گرفت و محصولات جدیدی نیز به بازار عرضه خواهند شد که یک فناوری پوشیدنی می تواند از خبرسازترین آنها باشد. خوشبختانه لازم نیست برای آگاهی از این موارد زیاد منتظر بمانیم و در نمایشگاه بین المللی CES در ماه ژانویه و کنفرانس سالانه مایکروسافت به نام BUILD در ماه آوریل که زودتر از تاریخ معمول برگزار می شود با محصولات و خدمات این شرکت بیشتر آشنا خواهیم شد.

سونی

سونی به آرامی اما به صورت مطمئن در مسیر رشد و تولید محصولاتی که مردم را برای خرید تشویق می کنند، قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۴، سونی تمام تلاش خود را برای مبدل کردن تلویزیون های با کیفیت فوق بالا به جریان اصلی بازار به کار خواهد گرفت. انتظار می رود محصولات جدید بسیاری از تلفن های همراه هوشمند تا تبلت ها و مدیا پپلیرها که نه تنها از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد، بلکه توانایی تولید محتوای کیفیت فوق بالا را دارند، طی سال جاری میلادی معرفی شوند.

کوالکام

کوالکام، تولیدکننده مطرح تراشه در جهان تا پیش از این یک ساعت هوشمند را به بازار عرضه کرده و در نظر دارد طی سال ۲۰۱۴ فعالیت های خود را بیش از پیش گسترش دهد. ارائه پردازنده های ۶۴ بیتی برای تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها برای به چالش کشیدن تراشه ای که اپل در آی فون و آی پد جدید خود استفاده کرده و تسهیل ارتباط خانه و اینترنت اشیا مهمترین برنامه های کوالکام را تشکیل می دهند.

یوتیوب

آیا سال ۲۰۱۴ به دورانی مبدل خواهد شد که تلویزیون های معمولی از خانه آمریکایی ها دور انداخته می شوند؟ در شرایطی که شبکه های یوتیوب به سرعت در حال رشد هستند، این شرکت طی سال جاری میلادی یک سرویس موسیقی و استریم موسیقی را ارائه خواهد کرد. همچنین، برنامک های یوتیوب به منظور افزودن ویژگی مشاهده آفلاین ویدئوها به روز رسانی می شوند. شبکه های زنده و مستقیم آنلاین از دیگر برنامه های یوتیوب برای سال ۲۰۱۴ است.

تسلا

“الون ماسک”، بنیانگذار شرکت تسلا، که به عنوان “تونی استارک” – شخصیت اصلی داستان و فیلم سینمایی مرد آهنی – دنیای واقعی شناخته می شود نمی تواند نوآوری و به چالش کشیدن وضع موجود را متوقف کند. در شرایطی که آتش سوزی برخی خودروهای تسلا مدل S در اواخر سال ۲۰۱۳ خبرساز شد، یک چیز درباره این شرکت مشخص شده است، خودرو الکتریکی ارزان قیمت تسلا در سال ۲۰۱۴ عرضه نخواهد شد و ورود آن به بازار برای سال ۲۰۱۵ برنامه ریزی شده است. ارائه محصولات غیر معمول همانند یک جت پک برای استفاده مصرف کنندگان می تواند حتی دوستداران الون ماسک را نیز غافلگیر کند.

true
برچسب ها :
true
true
true
  1. تلفن سانترال

    امیدوارم بتونیم از این شرکت ها در ایران داشته باشیم واقعا پتانسیل این رو داریم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false