×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

بنابر اعلام سامسونگ، سود عملیاتی این شرکت در فصل پایانی ۲۰۱۳ افت تقریبا یک پنجمی را به واسطه کاهش فروش تلفن های همراه هوشمند پیشرفته خود تجربه کرده است.

بنابر اعلام سامسونگ، سود عملیاتی این شرکت در فصل پایانی ۲۰۱۳ افت تقریبا یک پنجمی را به واسطه کاهش فروش تلفن های همراه هوشمند پیشرفته خود تجربه کرده است. سود عملیاتی سامسونگ برابر با ۸٫۳ تریلیون وون (۷٫۸ میلیارد دلار) بوده که افت ۱۸ درصدی نسبت به بازه زمانی ژوییه تا سپتامبر را نشان می دهد. این برای نخستین بار است که سود فصلی سامسونگ طی دو سال گذشته کاهش می یابد. همچنین آمار سه ماه پایانی ۲۰۱۳ کاهش ۶ درصدی نسبت به سال پیش از آن را نشان می دهد.

سود خالص سامسونگ رشد ۳٫۷ درصدی سالانه را تجربه کرده، اما نسبت به آمار ۲۵٫۶ درصدی فصل سوم ۲۰۱۳ با کاهش چشمگیری مواجه شده است. حاشیه سود قوی بخش تراشه سامسونگ نیز در جبران کاهش فروش تلفن های همراه هوشمند سری گلکسی ناموفق بوده است. بی ثباتی های اقتصاد کلان مانند تقویت واحد پول کره جنوبی و افزایش نگرانی ها درباره کاهش برنامه محرک رشد اقتصادی فدرال رزرو به کاهش بیش از انتظارات بازار درآمدهای این شرکت منجر شده است.

 

گزارش مالی اخیر پایانی بر دوره بلند مدت ثبت رکوردهای سود فصلی سامسونگ به واسطه روند افزایشی فروش محصولات خانواده گلکسی محسوب می شود. بخش تلفن همراه سامسونگ سود عملیاتی ۵٫۴۷ تریلیون وونی را کسب کرده که کاهش ۲٫۸ درصدی نسبت به فصل سوم ۲۰۱۳ را نشان می دهد. سامسونگ دلیل کاهش درآمدهای این بخش را افزایش فصلی هزینه های بازارایابی و ارائه پاداش عنوان کرده است. همچنین، افزایش ارزش وون در برابر سایر ارزهای مطرح جهان بر عملکرد سامسونگ و کاهش رقابت پذیری قیمتی محصولات این شرکت در بازار جهانی تاثیرگذار بوده است.

 

به گفته کارشناسان، در شرایطی که تعداد خریداران تلفن های همراه هوشمند همچنان روند افزایشی را دنبال می کند، اما ظهور رقبای بیشتر شرایط سامسونگ به منظور حفظ تقاضای جدید برای دستگاه های پیشرفته خود را دشوار می کند. بر همین اساس، سامسونگ باید قیمت های خود را کاهش دهد که این مساله نیز حاشیه سود را کاهش خواهد داد. در نتیجه یافتن روند افزایشی رشد در زمانی که نشانه های رکود و افت در فروش تلفن های همراه پرچمدار سامسونگ نمایان شده، چالش اصلی پیش روی این شرکت محسوب می شود.

 

در حال حاضر، سامسونگ ترکیب محصولات خود را به سوی دستگاه هایی با قیمت های پایین و متوسط تغیر داده و تحت این شرایط باید منتظر ماند و دید که چگونه سودآوری خود را در آینده حفظ خواهد کرد. سود عملیاتی این شرکت برای کل سال ۲۰۱۳ برابر با ۳۶٫۸ تریلیون وون بوده که افزایش ۲۷ درصدی نسبت به سال پیش از آن را نشان می دهد.

 

بنابر گزارش مرکز آی دی سی، سامسونگ سهم بازار ۳۸٫۸ درصدی در بازار جهانی تلفن همراه داشته و پس از آن اپل با ۱۳٫۱ درصد قرار دارد.

پول نیوز/

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false