×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

معاون ساخت و توسعه آزادراهها گفت: بزودي مجتمعي خدماتي به مساحت 5/2 هكتار مجهز به تمامي امكانات رفاهي در كيلومتر 50 آزادراه خرم آباد-پل زال افتتاح مي شود.

به گزارش روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، چهارمين قسمت از برنامه زنده تلويزيوني زونكن شب گذشته با حضور معاون ساخت و توسعه آزادراهها در خصوص سرمايه گذاري زيرساختهاي حمل و نقل با محوريت آزادراه خرم آباد-پل زال از شبكه دو سيما پخش شد.
در اين برنامه مهندس حسن احمدي نوري احداث آزادراه خرم آباد-پل زال را در جهت تكميل بخش ديگري از كريدور شمال-جنوب كه بر اساس طرح جامع حمل و نقل موجب اتصال درياي خزر به خليج فارس مي شود، عنوان كرد و گفت: اين آزادراه به عنوان نمونه موفق همكاري بخش خصوصي و دولتي به طول 104 كيلومتر با حفر 25 كيلومتر تونل در سال 89 افتتاح شد كه با بهره برداري از اين مسير مسافت ميان دو شهر خرم آباد-انديمشك 50 كيلومتر كاهش يافته است.
وي وضعيت احداث آزادراههاي واقع در كريدور شمال-جنوب را نيز اينگونه تشريح كرد: آزاد راه قزوين-رشت كه در اين مسير واقع شده هم اكنون زير عبور قرار دارد و عمليات اجرايي 11 كيلومتر باقيمانده آن حدفاصل منجيل-رودبار نيز به سرعت در حال انجام است، آزادراه قم-سلفچگان و ساوه-همدان به عنوان بخش ديگري از اين كريدور هم اكنون زير عبور قرار دارد. همچنين احداث آزادراههاي قم-سلفچگان-اراك و اراك-خرم آباد نيزمجوزهاي لازم را اخذ كرده و سرمايه گذار آن مشخص شده است كه پس از طي ترتيبات قانوني عمليات اجرايي آن به زودي آغاز مي شود.
در ادامه معاون ساخت و توسعه آزاد راهها در پاسخ به پيامك يكي از هموطنان كه از گراني عوارض اين آزاد راه گلايه كرده بود گفت: احداث آزادراه خرم آباد-پل زال با سرمايه اي بالغ بر 750 ميليارد تومان انجام پذيرفته كه 50 درصد اين مبلغ توسط بخش خصوصي تامين شده است. با اين حساب ما بايست ظرف مدت 20 سال سود و سرمايه بخش خصوصي را از درآمد عوارض آزادراه به او برگردانيم كه مبلغ اين عوارض با احتساب اين موضوع و بر اساس جدول درآمد و هزينه مشخص مي شود.

كاهش تلفات از 50 نفر به كمتر از 10 نفر در سال

احمدي نوري در پاسخ به پيامكي كه به نبود مجتمع هاي خدماتي-رفاهي و پمپ بنزين در مسير آزادراه خرم آباد-پل زال اعتراض كرده بود اين اعتراض را به حق دانست و گفت: بزودي مجتمعي خدماتي به طول 5/2 هكتار مجهز به تمامي امكانات رفاهي در كيلومتر 50 اين آزادراه افتتاح مي شود و مجوز احداث دو مجتمع ديگر نيز توسط سرمايه گذار اخذ شده كه در آينده اي نزديك احداث آنها آغاز مي شود.
معاون ساخت و توسعه آزاد راهها بهره برداري از اين مسير را در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي براي استان لرستان و كشور حائز اهميت عنوان كرد و ادامه داد: علاوه بر مزاياي كلان احداث اين آزادراه يكي از مهمترين دست آوردهاي آن كاهش تلفات سوانح رانندگي در اين مسير از بيش از 50 نفر به كمتر از 10 نفر در سال است.
وي بحث آزادسازي و تملك اراضي را از مهمترين مسائل احداث آزادراهها دانست كه نيازمند همكاري مردم است و اضافه كرد: در ساخت آزادراه حدود 10 درصد هزينه به تملك اراضي اختصاص مي يابد كه در خرم آباغد-پل زال به دليل ملي بودن بيشتر زمين هاي واقع در مسير كمتر از 1 درصد هزينه به اين امراختصاص می یابد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false