×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

ویلیام هیگ و محمدجواد ظریف وزرای خارجه بریتانیا و ایران شهریور ماه امسال در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با هم دیدار کرده بودند.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا گفته است که در آستانه برگزاری نشست ژنو۲ بر سر مسائل سوریه، با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود تماس تلفنی داشته است.

آقای هیگ در حساب توییتر خود خبر داده است که در این تماس دو طرف درباره مسائل سوریه و اجرای توافق اتمی ژنو که از یک روز پیش از این آغاز شده، گفت و گو کرده اند.

روابط ایران و بریتانیا، سوریه

وزیر امور خارجه بریتانیا به جزئیات بیشتری از این گفت‌و‌گو اشاره ای نکرده و رسانه های ایران هم اطلاعات بیشتری دربار آن منتشر نکرده‌اند.

وزیر خارجه بریتانیا نوشته که او و آقای ظریف بر ادامه بهبود گام به گام روابط دو کشور توافق دارند.

ویلیام هیگ و محمدجواد ظریف وزرای خارجه بریتانیا و ایران شهریور ماه امسال در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با هم دیدار کرده بودند. در جریان این دیدار دو کشور بعد از نزدیک به دو سال کاهش روابط به پایین ترین سطح قبل از قطع کامل، با تبادل کاردار غیرمقیم، دست به آغاز بهبود روابط سیاسی زدند.

به نوشته آقای هیگ، در این تماس تلفنی بر اهمیت آغاز مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ با هدف دستیابی به یک توافق جامع درباره برنامه اتمی ایران تاکید شده است.

 

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false