×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
ایران تامین کننده ۹۰ درصد زعفران جهان

ایران تامین کننده ۹۰ درصد زعفران جهان، عضو شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار قدمت زعفران ایرانی به ۳ هزار سال پیش باز می گردد که براین اساس ایران تولیدکننده ۹۰ درصد زعفران دنیاست.

به گزارش پارسی پرس، علی حسینی در روز ملی زعفران با بیان اینکه قدمت زعفران به ۳ هزار سال پیش بازمی گردد، گفت: بنابر آمار ایران تولیدکننده و تامین کننده ۹۰ درصد  زعفران در بازارهای جهانی محسوب می‌شود‌.

او با بیان اینکه پتانسیل تولید ۱۲۰۰ تن زعفران در کشور وجود دارد، افزود: با توسعه صنایع تبدیلی و پرهیز از خام فروشی، ارزش افزوده واقعی نصیب کشور می‌شود.

حسینی ادامه داد: شرایط تحریم و عدم حضور ایران در بازار سبب شده تا سایر کشورها برای تامین نیاز این محصول گران قیمت به موضوع تولید آن ورود کنند.

عضو شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار در ۴ دهه قبل اسپانیا نخستین تولیدکننده بزرگ زعفران در جهان بود و ایران رتبه دوم و هند و یونان به ترتیب جایگاه سوم و چهارم را دارا هستند که بتدریج با ارتقای کیفیت زعفران ایران و قیمت رقابتی، ایران بازار این محصول را بر دست گرفت، اما اکنون اسپانیا در تلاش است تا تأمین عمده بازار را در دست داشته باشد.

 

true
true
ایران تامین کننده ۹۰ درصد زعفران جهان
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false