×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

فیلم سینمایی «خونخواهان» با فروشی برابر با ۵۹٫۱ میلیون دلار در رتبه نخستین جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای جهان و رتبه چهارم پرفرو‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان ایستاد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران (سینما پرس)، جدیدترین محصول مشترک ۲ شرکت فیلمسازی «والت دیزنی» و «مارول استودیوز» به نام «خونخواهان» (The Avengers) با فروشی برابر با ۵۹٫۱ میلیون دلار توانست عنوان پرفروش‎‌ترین فیلم این هفته سینماهای سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.

همچنین «خونخواهان» در چهارمین هفته اکران نیز مجموع فروش خود در سراسر جهان را به مبلغی برابر با یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون دلار رساند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه چهارم پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان قرار گرفت.

فیلم های سینمایی «آواتار» (Avatar) با فروشی برابر با ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار/ «تایتانیک» (Titanic) با فروشی برابر با ۲ میلیارد و ۱۸۳ میلیون دلار و قسمت دوم «هری پاتر و مقدسان مرگبار»» (Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2) با فروشی برابر با یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون دلار به ترتیب در رتبه اول تا سوم جدول پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان قرار گرفته اند.

کارگردانی «خونخواهان» را جاش ودون برعهده دارد و در این فیلم سینمایی رابرت دونی جونیور، کریس اوانس، مارک روفالو، تام هادلستون، اسکارلت جانسون، کریس همسورث و ساموئل ال جکسون به ترتیب در نقش «مرد آهنی» (Iron Man)، «کاپیتان آمریکا» (Captain America)، «هالک» (The Hulk)، «لوکی بدجنس» (Villain Loki)، «بیوه سیاه» (Black Widow)، «ثور» (Thor) و «نیک فاری» (Nick Fury) بازی کرده اند و این فیلم سینمایی با بودجه ای برابر با ۲۲۰ میلیون دلار ساخته شده است.

زک پن براساس داستانی از جاس ودن نیز فیلمنامه «خونخواهان» را نوشته است و این فیلم اکشن تخیلی ماجرای شخصی به نام «نیک فاری» را به تصویر می کشد که برای مقابله با «لوکی» و ارتشش که قصد دارند کره زمین را نابود کنند تیمی متشکل از ابر قهرمانان را تشکیل می دهد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «سایه‌های تاریک» (Dark Shadows) به کارگردانی تیم برتون نیز در دومین هفته اکران با فروشی برابر با ۳۱ میلیون دلار در رتبه دوم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای سراسر جهان قرار گرفت.

جانی دپ، میشل پفیفر و اوا گرین در «سایه‌های تاریک» ایفای نقش کرده اند و دان کورتیس به همراه ست گراهام اسمیت نیز فیلمنامه این فیلم سینمایی را نوشته اند.

فیلم فانتزی «سایه‌های تاریک» که براساس یک مجموعه تلویزیونی ساخته شده است داستان زندگی یک خون‌آشام به نام «بارناباس کالینز» را به تصویر می کشد.

فیلم سینمایی «دیکتاتور» (The Dictator) به کارگردانی لری چارلز که نخستین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با ۳۰٫۹ میلیون دلار در رتبه سوم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای جهان جای گرفت.

ساشا بارون کوهن و الک برگ به طور مشترک فیلمنامه «دیکتاتور» را نوشته اند و علاوه بر بارون کوهن، بازیگران دیگری مانند آنا فاریس و بن کینگزلی در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «تجدید دیدار آمریکایی» (American Reunion) به کارگردانی جون هورویتز و هایدن شلوسبرگ نیز در هفتمین هفته اکران با فروشی برابر با ۹٫۷ میلیون دلار در رتبه چهارم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای جهان قرار گرفت.

آدام هرز و جون هورویتز به طور مشترک فیلمنامه «تجدید دیدار آمریکایی» را نوشته اند و این فیلم کمدی ماجرای عده ای از جوانان را به تصویر می کشد که پس از گذشت سال ها از دوران دانش آموزی، تصمیم می گیرند دوباره دور هم جمع شوند.

جیسون بیگز، آلیسون هانیگام و شان ویلیام اسکات از جمله بازیگران جوانی هستند که در فیلم سینمایی «تجدید دیدار آمریکایی» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «کشتی جنگی» (Battleship) به کارگردانی پیتر برگ که یک ماه زودتر از سینماهای آمریکای شمالی، اکران خود را در سینماهای سراسر جهان آغاز کرده است توانست در ششمین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۶٫۴ میلیون دلار عنوان پنجمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای جهان را به خود اختصاص دهد.

اریک و جون هابر به طور مشترک فیلمنامه «کشتی جنگی» را نوشته اند و این فیلم سینمایی ماجرای جنگجویان یک ناو را به تصویر می کشد که برای خنثی کردن عملیات مخربانه یک ناوگان ناشناس عازم ماموریت می شوند.

لیام نیسون، بروکلین دکر و الکساندر اسکارسگارد از جمله بازیگران برجسته ای هستند که در فیلم اکشن تخیلی «کشتی جنگی» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی فرانسوی «زنگ و استخوان» (Rust and Bone) به نویسندگی و کارگردانی ژک آدیار نیز در نخستین هفته اکران توانست با فروشی برابر با ۴٫۵ میلیون دلار عنوان ششمین فیلم پرفروش جدول فروش این هفته سینماهای جهان را از آن کند.

فیلم سینمایی «زنگ و استخوان» که بازیگرانی مانند ماریون کوتیار، ماتیاس شوئنارت و سلن ساله در آن ایفای نقش کرده اند در حال حاضر با حضور در بخش مسابقه شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن برای دریافت جایزه نخل طلایی بهترین فیلم این جشنواره فرانسوی به رقابت با سایر آثار بین المللی می پردازد.

فیلم سینمایی ژاپنی «ترمائه رومائه» (Thermae Romae) به کارگردانی هیدکی تاکشی نیز در این هفته با فروشی برابر با ۴٫۱ میلیون دلار در رتبه هفتم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای سراسر دنبا فرار گرفت است.

فیلم سینمایی «آدم خوش‌شانس» (The Lucky One) به کارگردانی اسکات هایکس که پنجمین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با ۲٫۶ میلیون دلار در رتبه هشتم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای جهان قرار گرفت.

ویل فترز براساس رمانی از نیکولاس اسپارکس فیلمنامه «آدم خوش‌شانس» را نوشته است و این فیلم درام داستان یک دریانورد ارتش ایالات متحده آمریکا را به تصویر می کشد که پس سه سال از جنگ در عراق به شهر خود باز می گردد.

زک افرون، تایلر شیلینگ و بلیت دانر از جمله بازیگران جوانی هستند که در فیلم سینمایی «آدم خوش‌شانس» بازی کرده اند.

فیلم سینمایی ژاپنی «ساداکو سه بعدی» (Sadaki 3D) به کارگردانی تسوتومو هانابوسا نیز در این هفته با فروشی برابر با ۲٫۳ میلیون دلار در رتبه نهم این جدول قرار گرفته است.

انیمیشن «دزدان دریایی! گروه بدها» (The Pirates! Band of Misfits) به کارگردانی پیتر لرد و جف نویت نیز در هشتمین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۲ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ در رتبه دهم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای جهان قرار بگیرد.

شرکت های فیلمسازی «سونی انیمیشن» و «آردمان» مسئولیت ساخت و اکران این انیمیشن سه بعدی را برعهده دارند و هیو گرنت، سلما هایک و جرمی پیون از جمله بازیگرانی هستند که به جای شخصیت های «دزدان دریایی! گروه بدها» حرف زده اند.

همچنین فروش جهانی فیلم های این جدول تا به امروز به شرح زیر است:

«خونخواهان» با ۲۶ روز اکران، یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون دلار.

«سایه‌های تاریک» با ۱۰ روز اکران، ۱۳۲ میلیون دلار.

«دیکتاتور» با ۴ روز اکران، ۵۴ میلیون دلار.

«تجدید دیدار آمریکایی»، ۴۴ روز اکران، ۲۱۵ میلیون دلار.

«کشتی جنگی» با ۳۸ روز اکران، ۲۴۰ میلیون دلار.

«زنگ و استخوان» با ۳ روز اکران ۴٫۵ میلیون دلار.

«ترمائه و رومائه» با ۲۵ روز اکران، ۴۵٫۸ میلیون دلار.

«آدم خوش شانس» با ۳۱ روز اکران، ۸۳ میلیون دلار.

«ساداکو سه بعدی» با ۱۰ روز اکران، ۷٫۷ میلیون دلار.

«دزدان دریایی! گروه بدها» با ۵۲ روز اکران، ۱۰۰ میلیون دلار.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false