×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

۷۰درصد کشت گندم دیم تحت پوشش بیمه است، رئیس اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اجرای کشت قراردادی سبب شد برای صندوق بیمه فرصتی پیش بیاید و اکنون ۳۰درصد سطح زیر پوشش بیمه مربوط به کشت قراردادی گندم باشد.

به گزارش پایگاه خبری پارسی پرس به نقل از اخبار سبز کشاورزی: در حوزه دیمزارها هم با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ۷۰درصد گندم دیم در قالب این طرح بیمه شد که سبب افزایش پورتفوی صندوق شد و برنامه های صندوق نیز متناسب با آن تغییر یافت.

حسین حدادنژاد اظهار داشت: بیمه آبزیان نیز در سال زراعی مذکور بسیار رشد داشت و برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ نیز برنامه های متنوعی داریم؛ لذا با تغییر نرخ خرید محصولات کشاورزی و افزایش بودجه صندوق به شش هزار میلیارد تومان توقع افزایش نفوذ بیمه را داریم و تعهدات ما نیز متناسب با قیمت ها بالاتر خواهد رفت.

وی تصریح کرد: در سال جاری کشاورزی قراردادی نیز در کشور رونق گرفته و در سال زراعی بعدی بناست که ۶/۶میلیون سطح زیر کشت گندم زیر کشت قراردادی برود که این امر دو برابر سطح بیمه شده ماست؛ لذا حجم کار صندوق بسیار بالا می‌رود .

وی افزود: در سال زراعی بعد توسعه بیمه عوامل تولید را مدنظر داریم و با سازکاری جدید قصد داریم ضریب نفوذ در این حوزه را افزایش دهیم که زیرساخت‌های این کار ایجاد شده است.

حدادنژاد گفت: در حال حاضر در مرز استاندارد بیمه‌های اختیاری جهان هستیم و حدود ۲۵درصد را بیمه شده داریم و بیشتر از این نیازمند حمایت قانون گذاران، کمک دولت و فرهنگ سازی است.

رئیس اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی اظهار داشت: در حوزه طیور ۱۰۰درصد طیور کشور بیمه است و در حوزه دام نیز ۲۰درصد دام کشور بیمه است که بنا داریم این عدد را ارتقاء دهیم و در صورت زنجیره شدن قوانین حتماً این مورد محقق خواهد شد.

در بخش زراعت هم با شرط اجرای کشاورزی قراردادی و حمایت‌های اعتباری دولت قطعاً ضریب نفوذ بیمه به بیش از ۵۰درصد می رسد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false