×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است عدم تشکیل جلسات شورای عالی کارخلاف قانون بوده و درخواست بازنگری دستمزد کارگران فارغ از بسته‌های حمایتی دولت است که برای اقشار محروم و دهک‌های پایین جامعه پیش‌بینی شده است.
233

ابوالفضل فتح‌الهی اظهار کرد: هیچ مرجع و شخصی حتی اعضای شورای عالی کار نمی‌توانند درباره مسایل و موضوعاتی که هنوز در شورای عالی کار مطرح نشده اظهارنظر قطعی بدهند یا رأسا تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: موضوعاتی که در شورای عالی کار از بحث دستمزد تا بن خواربار یا قراردادهای کار مطرح می‌شود، تماما در قالب سه جانبه‌گرایی دنبال می‌شود و با اجماع و توافق همه شرکای اجتماعی به تصویب می‌رسد.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران عدم تشکیل جلسات شورای عالی کار را خلاف قانون دانست و گفت: برخلاف نظر افرادی که آگاهی و آشنایی با مقدمات برگزاری جلسات شورای عالی کار ندارند، قانون کار سازوکار برگزاری جلسات را مشخص کرده و وقتی درخواست نمایندگان جامعه ۴۰ میلیون نفری کارگری برای برگزاری جلسات شورای علی کار ارائه و با آن مخالفت می‌شود، یعنی عملا اراده‌ای برای شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات کارگران وجود ندارد.

به گفته فتح‌الهی این تصور که تمام مباحث در شورای عالی کار به تایید دولت نیاز دارد و دولت اجازه دارد درباره مباحث کارگری تصمیم‌گیری کند، اشتباه است. دولت یکی از سه ضلع مثلت کارگر، کارفرما و دولت است و تمام تصمیم‌های مربوط به حوزه کار سه‌جانبه و با تایید نظر همه شرکای اجتماعی گرفته می‌شود.

وی در پایان درباره وعده اختصاص سبدکالا و بسته‌های حمایتی به کارگران گفت: درخواست نمایندگان کارگری برای برگزاری جلسات بازنگری مزد به بسته‌های حمایتی دولت که قرار است به دهک‌های محروم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یابد، ارتباط ندارد بلکه این درخواست جداگانه و ازسوی نمایندگان کارگران در شورای عالی کار به‌منظور بررسی، بازنگری و ترمیم مزد کارگران در شرایط کنونی اقتصاد مطرح شده که متاسفانه تا این لحظه کمترین اهمیت و توجهی به آن نشده است.

به گزارش ایسنا، براساس ماده ۱۶۷ قانون کار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ریاست شورای عالی کار و انجام کلیه تکالیف شورا به موجب این قانون و سایر قوانین مربوطه را برعهده دارد. برابر ماده ۱۶۸ قانون کار نیز شورای عالی کار هر ماه حداقل یک بار تشکیل جلسه می‌دهد و درصورت لزوم، جلسات فوق‌العاده به دعوت رئیس و یا تقاضای سه نفر از اعضای شورا قابل تشکیل است.

منبع خبر:خبرگزاری ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false