×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رییس سازمان منابع طبیعی استان تهران گفت: میزان تخلفات و تصرف به اراضی و جنگل ها تا پایان بهمن سال ۹۰ نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

عبدی نژاد رییس سازمان منابع طبیعی استان تهران در یک نشست خبری ضمن اعلام این مطلب گفت: از هزار و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی موجود در محدوده استان تهران ۹۷ درصد دارای سند مالکیت دولتی شده اند که این امر گام مهمی برای جلوگیری از تخلفات و تصرفات است.
وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۲ کل اراضی استان تهران سند مالکیت دریافت می کنند.

رییس سازمان منابع طبیعی استان تهران گفت: از کل یک میلیون و ۳۳۷ هزار هکتار مساحت استان تهران ۵/۸۱ درصد مساحت استان منابع طبیعی، یک میلیون و ۱۰۰ هزار اراضی ملی است.

وی ادامه داد: استان تهران کمتر از یک درصد مساحت کل کشور است اما ۲۰ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است.

عبدی نژاد با بیان اینکه ۲۷ هزار هکتار جنگل طبیعی در استان تهران وجود دارد، ادامه داد: ۴۵ هزار هکتار جنگل در استان تهران در دست کاشت است.

رییس سازمان منابع طبیعی استان تهران خاطر نشان کرد: کل سرانه جنگل داری در استان تهران تا پایان برنامه سوم توسعه ۸ مترمربع بوده است این رقم تا برنامه پنجم توسعه به ۳۰ مترمربع افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون ماشین و موتورسیکلت روزانه در استان تهران تردد می کنند، گفت: این بدان معناست که آلایندگی بالایی در سطح استان تهران وجود دارد و به طور مثال در سال ۸۹، ۸۰ تا ۸۵ روز سال شرایط اضطرار وجود داشته است.

عبدی نژاد اظهار کرد: یکی از طرح های محوری در سازمان منابع طبیعی کاشت ۲ هزار هکتار درخت در دامنه جنوبی البرز است و ۱۲۱ هکتار جنگل نیز در شمال تهران در دست احداث است.

رییس سازمان منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه ۹۸ درصد سند مالکیت اراضی به نام دولت اخذ شده است اظهار کرد: ۵۰۰ هکتار کوپه کاری نیز در دست اجراست.

وی ادامه داد: سه هزار و ۸۰۰ هکتار از حریم شهر امسال در اختیار شهرداری قرار گرفت تا به توسعه جنگل کاری اختصاص یابد.

عبدی نژاد با بیان اینکه ۱۸ تا ۲۰ هزار هکتار از اراضی قابلیت جنگل کاری دارند، ادامه داد: همچنین ۶۵ تا ۷۰ هزار هکتار از اراضی نیز در استان قابلیت عملیات آب خیزداری داشته و ۳۰ هزار هکتار نیز قابلیت نگهداری و حفاظت دارند.

رییس سازمان منابع طبیعی استان تهران خاطر نشان کرد: تا پایان پنجم توسعه ۳۰ هزار مترمربع جنگل کاری در استان تهران انجام می شود و ۷۶ هزار مرتع نیز برای بهره بردارانی مانند دامداران و مرتع داران فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به بیمه مرتع گفت: هزار و ۴۵۰ هکتار مرتع در سال جاری بیمه می شوند.

عبدی نژاد خاطر نشان کرد: ۱۱۷ حوزه آبخیز در استان تهران وجود دارد که کار مطالعه ۸۸ حوزه انجام شده و ۲۷ حوزه نیز در دست مطالعه است.

رییس سازمان منابع طبیعی استان تهران با اعلام اینکه ۲۴ پروژه ملی و استانی در حوزه آبخیزداری در دست مطالعه است ، گفت: میزان تخلفات و تصرف به اراضی و جنگل ها تا پایان بهمن سال ۹۰ نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

عبدی نژاد با بیان اینکه علت کاهش تخلفات تشکیل یگان حفاظت، تشکیل حقوق بیت المال و مشارکت مردم است ، گفت: ۱۰۷ فقره آمار تصرفات و تخلفات در سال ۸۹ به ۸۲ فقره در سال ۹۰ کاهش یافته است.

وی با اشاره به برنامه های منابع طبیعی اشاره کرد: روز دوشنبه روز جشن درختکاری، سه شنبه روز منابع طبیعی و آبخیزداری و احیای نهال کاری، روز چهارشنبه منابع طبیعی، حفاظت و قانون و افتتاح پایگاه یگان ویژه، روز پنجشنبه کاهش بلایای طبیعی، روز جمعه روزمنابع طبیعی و آموزه های دینی، روز شنبه منابع طبیعی و همیاران طبیعت و یکشنبه منابع طبیعی و پژوهش نامگذاری شده است.

عبدی نژاد اضافه کرد: یک میلیون اصل نهال زیتون و گردو در روز درختکاری در اختیار هموطنان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در این هفته ۷ طرح اجرا می شود که شامل ۶ طرح آبخیزداری و یک طرح جنگل کاری است که با هزینه ۵/۶ میلیارد تومان اجرایی می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false