×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

سال‌ها پیش سریال تخیلی از تلویزیون ایران پخش می‌شد که در قسمت‌های مختلف آن، فردی یک روز قبل از انتشار، روزنامه فردا به دستش می‌رسید و از وقوع برخی از رخدادها در آینده جلوگیری می‌کرد.

این سریال تخیلی بود اما گویا در ایران تخیل به واقعیت نزدیک شده چرا که نمونه این اتفاق به گونه‌ای دیگر در ایران و در بازار خرید و فروش خودرو رخ داده است.

به گزارش “هفته نامه تجارت فردا “با افزایش قیمت خودرو که به واسطه مشکلات تولید و کمبود تقاضا رخ داده است؛ بازار فروش خودروی دست دوم در رکود فرو رفته، اما بازار خرید داغ است. در این میان دلالان خرید و فروش خودرو، راه جدیدی را برای حضور در بازار خودروی دست دوم امتحان کرده‌اند. روشی منحصر به فرد که شاید بی‌سابقه باشد. این دلالان، برای خرید و فروش خودرو از ابزار «نیازمندی‌ها»ی یک روزنامه پر‌تیراژ و معروف استفاده می‌کنند تا از فرصت‌های به وجود‌آمده بهره بگیرند. تا اینجای کار هم مشکلی وجود ندارد و موضوع مهمی رخ نداده؛ بی‌سابقه بودن این روش دلالی از جایی آغاز می‌شود که «یک روز پیش از انتشار آگهی» دلالان به سراغ فروشنده خودرو می‌روند و او را برای فروش تحت فشار قرار می‌دهند. یکی از همین فروشندگان خودرو که هفته گذشته آگهی فروش خودروی پراید خود را سفارش داده بود، می‌گوید: «شب قبل از انتشار آگهی فروش، یک نفر با تلفن اعتباری تماس گرفت و از من قیمت خودرویی را پرسید که قرار بود فردا آگهی شود. من که از این موضوع متعجب شده بودم، پرسیدم از کجا فهمیده من قصد ‌فروش خودروی خود را دارم. اما دلال محترم از من خواست که کاری به این کارها نداشته باشم و اگر فروشنده هستم، برای معامله خودرو اقدام کنم.» به گزارش تجارت فردا،البته گویا این فرد در نهایت خودروی خود را به یک «مصرف‌کننده» فروخته است؛ اما او از اتفاق جدیدی در بازار آگهی‌ها می‌گوید که هشدار‌آمیز است. به گفته وی «دلالان از ابزار نیازمندی‌های این روزنامه استفاده می‌کنند؛ یک روز قبل تمام اطلاعات تماس فروشندگان خودرو را در اختیار دارند و از یک روز پیش، تمام خودروهای موجود برای فروش را می‌خرند؛ بعد هم با سود بیشتر تمام خودروها را در یک روز می‌فروشند.» این تحولات جدید در بازار خرید و فروش خودرو در حالی رخ می‌دهد که مشخص نیست اطلاعات آگهی فروش خودرو توسط چه کسانی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و آیا رسانه‌ای که شاید یکی از کارمندان آن دست به این کار می‌زند، از موضوع خبر دارد!؟

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false