×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

ایجاد و شکل دهی یک تیم باانگیزه هم برای مدیر و هم برای تیم شرایط کاری را آسان تر خواهد کرد و بر همین اساس، مسیر کسب موفقیت هموارتر خواهد بود.

از مهم ترین مهارت های یک مدیر، توانایی وی در ایجاد انگیزه و تزریق انرژی به تیم خود برای دستیابی به اهداف و مقاصد از پیش تعیین شده است.

ایجاد و شکل دهی یک تیم باانگیزه هم برای مدیر و هم برای تیم شرایط کاری را آسان تر خواهد کرد و بر همین اساس، مسیر کسب موفقیت هموارتر خواهد بود.

قصد روشن و اهداف به خوبی تعریف شده

برقراری ارتباط با اعضای تیم، به اشتراک گذاری چشم اندازی از آن چه مد نظر دارید و چگونگی طی کردن این مسیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید اهداف و مقاصدی مشخص و روشن را تعیین کرده تا اعضای تیم نسبت به آن چه از آنها انتظار می رود – چه از نظر عملکرد و چه از نظر نتیجه – درک کاملی داشته باشند. در برقراری ارتباط و انتقال پیام خود باید شور و اشتیاق را به اشتراک گذاشته و در نهایت عنصری الهام بخش در این زمینه باشید. شور و علاقه درباره آن چه انجام می دهید در هر لحظه ممکن است بزرگ ترین عامل محرک و ایجاد انگیزه برای همه باشد.

توسعه روح تیمی

شما می توانید فرهنگ تیمی را به روش های مختلفی ارتقا دهید. بی تردید، زمان هایی وجود دارند که جدی گرفتن وظایف و فعالیت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می شوند اما با ایجاد فرصت های برای شاد بودن و سرگرمی و شرکت خود شما در آنها می توانید با هم کوشی به تیم خود انگیزه لازم را تزریق کنید.

ارتقای فرهنگ تیمی

اجازه دهید تیم قوانین خود را تعیین کرده و از نفوذتان به عنوان مدیر و رهبر در مواردی که قوانین از مسیر اصلی خارج می شوند، استفاده کنید. اعضای تیم را تشویق کنید تا نظرات و پیشنهادهای خود را بدون در نظر گرفتن میزان اهمیت آنها مطرح کنند. دریافت و ارائه بازخورد بخشی حیاتی از حفظ ارتباطات آزاد محسوب شده و از این رو، فرهنگی منسجم را در تیم ترویج می دهد.

برگزاری جلسات مولد و پربار

جلسات یکی از حقایق زندگی حرفه ای بوده و همواره به واسطه عامل زمان و عوامل دیگر با استقبال تمامی شرکت کنندگان مواجه نمی شوند. با این وجود، اگر هدف از برگزاری جلسه را به صورت شفاف ارائه کرده و مباحث آن در مسیر خود حرکت کنند، تمامی اعضای تیم نسبت به حضور در جلسه رضایت داشته و از آنها به عنوان تجربه ای سودمند و مثبت یاد می کنند. در چنین شرایطی پرباری و نتایج مثبت جلسات نیز ملموس تر خواهد بود.

تشویق ابتکار تیمی

اعضای تیم را تشویق کنید تا از ابتکار خود استفاده کرده و فراتر از مرزها و محدودیت ها فکر کنند. خلاقیت و نوآوری باید مورد تشویق قرار بگیرد تا فضای بهبود و ارتقا مداوم شکل بگیرد. تا حد ممکن پذیرش و اجرای توصیه های تیم را در دستور کار خود قرار دهید. پس از آن، به شیوه ای ملموس – چه با اعطای پاداش و چه کلامی – قدردان ابتکار و نوآوری اعضای تیم خود باشید.

حفظ ارتباط

حتی اگر تیم شما همانند یک ماشین به خوبی روغن کاری شده فعالیت های خود را انجام می دهد اما این احتمال وجود دارد که چالش هایی در مسیر پیش رو ظاهر شوند. اگر با اعظای تیم خود در ارتباط باشید از این فرصت برخوردار خواهید بود تا موضوعات بالقوه را شناسایی و پیش از آن که به مشکلی بزرگ مبدل شوند – می توانند کار کل تیم را تحت تاثیر قرار دهند – آنها را برطرف کنید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false