معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: به منظور ارائه خدمات بهنگام و افزایش رضایتمندی مخاطبین و در راستای اصلاح فرایندها و رویه های جاری، واحدهای اجرایی این سازمان مکلفند پس از احراز شرایط قانون بازنشستگی و دریافت استعلام ترک کار بیمه شده، پیش نویس حکم بازنشستگی را با لحاظ مجموع سوابق پرداخت حق بیمه قابل قبول و رعایت سایر قوانین و مقررات صادر نمایند.
به گزارش اکوپارس به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب اظهار داشت: احکام برقراری مستمری بازنشستگی آن دسته از بیمه شدگان اجباری که فاصله یک تا دو ماه بین زمان ترک کار بیمه شده تا تاریخ ارسال آخرین لیست پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما، ایجاد می شود، به صورت پیش نویس صادر می شود.
وی افزود: آن دسته از بیمه شدگان متقاضی برقراری مستمری بازنشستگی که نوع بیمه آنان اجباری بوده و پس از گذشت تاریخ ترک کار اعلام شده از سوی کارفرما، با رعایت ماده ۳۹ قانون مهلت ارسال آخرین لیست پرداخت حق بیمه منتهی به ترک کار آنان سپری نشده باشد، مشمول این دستور اداری هستند.
قریب خاطرنشان کرد: واحدهای اجرایی مکلفند پس از احراز شرایط قانونی بازنشستگی و وصول پاسخ استعلام ترک کار بیمه شده، پیش نویس حکم بازنشستگی را با لحاظ مجموع سوابق پرداخت حق بیمه قابل قبول صادر کنند.
وی گفت: به محض صدور حکم قطعی بازنشستگی، وضعیت پیش نویس حکم مستمری از فعال به مختومه تبدیل شده و مابه التفاوت مستمری و مزایای جانبی به صورت هوشمند در اولین لیست مستمری ماهیانه محاسبه و منظور خواهد شد.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی افزود: دستور اداری صدور پیش نویس احکام برقراری مستمری تهیه شده و به زودی به تمامی واحدهای اجرایی ابلاغ می شود.