×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
پیش بینی تولید ۱۸ هزار تن پسته خشک در فارس

پیش بینی تولید ۱۸ هزار تن پسته خشک در فارس، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش‌بینی می شود ۱۸ هزار تن پسته خشک از سطح ۲۸ هزار و ۶۰۳ هکتار باغ پسته بارور در این استان تولید شود.

به گزارش پارسی پرس به نقل از ایرنا، مجتبی دهقان پور یکشنبه در جمع خبرنگاران ادامه داد: از ۳۴ هزار و ۱۷۳ هکتار باغ پسته این استان، پنج هزار و ۵۷۰ هکتار آن غیر بارور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: برداشت پسته هر ساله از اواخر شهریور ماه آغاز می شود و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

به گفته او ۹۰ درصد سطح زیر کشت پسته استان فارس مربوط به شهرستان‌های نی ریز، سروستان و خرامه است و ارقام کشت شده شامل کله قوچی، احمدآقایی، علی اکبری و اوحدی می‌شود.

دهقان پور با بیان اینکه میانگین تولید پسته خشک کشور ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است، ادامه داد: باغی در استان فارس با عملکرد ۱۵ تن پسته خشک در هکتار رکورد کشوری را دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به کیفیت خوب محصول، ۷۰درصد از پسته‌های تولیدی استان فارس به شهرستان‌های مجاور و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس میزان صادرات پسته از این استان در سال گذشته ۵۴ تن با ارزآوری ۳۵۵ هزار دلار بود که سود اقتصادی مطلوبی برای باغداران به همراه داشت.

true
true
پیش بینی تولید ۱۸ هزار تن پسته خشک در فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false