×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

شرکت فرانسوی پژو سیتروئن اعلام کرد به دنبال شریک می گردد و مذاکراتی نیز در همین راستا در جریان است.

شرکت فرانسوی پژو سیتروئن اعلام کرد به دنبال شریک می گردد و مذاکراتی نیز در همین راستا در جریان است. برخی از روزنامه از جمله تریبون و فایننشال تایمز در خصوص شراکت این تولیدکنندۀ فرانسوی اعلام کرده اند که قرار است این ازدواج با شرکت جنرال موتورز آمریکایی باشد.
پیشتر نیز روزنامه تریبون از مذاکرات میان پژو سیتروئن و شرکت جنرال موتورز خبر داده بود.این روزنامه همچنین اعلام کرده بود که خبر نهایی شراکت میان سیتروئن و جنرال موتورز در ماه مارس و در سالن اتومبیل ژنو به طور رسمی اعلام خواهد شد. پیشتر سیتروئن زمزمه های موجود در خصوص شراکت با فیات ایتالیایی را تکذیب کرده بود. اما مدیر شرکت پژو اعلام کرده است که این شرکت به دنبال یافتن شریک است.
در حدود دو سال است که پژو قصد شراکت با شرکت میتسوبیشی را دارد اما عملیات و رایزنی های صورت گرفته با شکست مواجه شده است. گفتنی است پژو که اولین خودرو در فرانسه و دومین در اروپاست در سال ۲۰۱۱ متعاقب بحران موجود در بازارهای اتومبیل اروپا با کاهش فروش روبرو بود. به طوری که با ۱،۵% (معادل ۳،۵ میلیون خودرو) کاهش فروش در سطح جهان روبرو شد. البته گفته می شود پژو توانست در سال ۲۰۱۰ بعد از دو سال متوالی تحمل خسارت تا حد زیادی خود را تبعات بحران اقتصادی نجات دهد.
وضعیت نابسامان پژو طی سال گذشته در حال بر جای گذاشتن تأثیرات خود بر روی مهمترین خودروی فرانسوی است. این شرکت مبلغی معادل ۹۲ میلیون یورو خسارت در عملیات تولیدی خود به ثبت رسانده است در حالیکه در سال ۲۰۱۰ سودی معادل ۶۲۱ میلیون یورو داشته است. پژو قصد دارد با گسترش فعالیت های بین المللی، اندکی از تبعات بحران اقتصادی بکاهد، اما با این حال با مشکلات زیادی از جمله کاهش سرمایه، کمرنگ بودن حضورش در بازارهای جهانی در مقابل اتومبیل هایی همچون ولکس واگن، جی ام، تویوتا و یا رنو-نیسان روبروست. بسیاری از کارشناسان بر این اعتقادند که ازدواج پژو با جنرال موتورز، اولین مارک جهانی می تواند سبب ارتقاء و بهبود وضعیت پژو سیتروئن شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false