×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

محققان ایرانی طی ماه اول سال ۲۰۱۲ میلادی ، هزار و ۸۰۰ مقاله ISI تولید و رتبه نوزدهم جهان را كسب كردند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)گفت :از نكات قابل تامل در این آمار این است كه كشور هندوستان كه در سال ۲۰۱۱ در مقام یازدهم جهان قرار داشت، در حال حاضر با تولید با سه هزار و ۸۹۴ مقاله به رتبه دوازدهم تولید علم جهان تنزل یافته و كره جنوبی با تولید چهار هزار و ۱۰۶ مقاله درجای هندوستان قرار گرفته است.

دكتر جعفر مهراد ،افزود:در سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۰ كشور اول تولید كننده علم به ترتیب آمریكا، چین، انگلستان، آلمان، ژاپن، فرانسه، كانادا، ایتالیا ، اسپانیا و استرالیا بودند اما در دو ماه اول سال ۲۰۱۲ میلادی، چین با تولید ۱۵هزار و ۲۵۴ مقاله (۱۶٫۶۲۳ درصد از كل تولید علم جهان) نسبت به آمریكا كه ۱۱ هزار و ۹۸ مقاله تولید كرده است در جایگاه اول تولید علم جهان قرار گرفت.

مهراد بیان كرد: طبق آمار ISI در دو ماه اول سال ۲۰۱۲، ایران با تولید هزار و ۸۰۰ مقاله ISI از رتبه بیستم در سال ۲۰۱۱ به رتبه ۱۹ تولید علم دنیا صعود كرده است والبته تركیه كه درسال ۲۰۱۱ در جایگاه ۱۸ تولید علم جهان قرار داشت طی این مدت با تولید هزار و ۸۹۸ مقاله جایگاه خود را همچنان حفظ كرده است.

وی افزود: كشور سوئد نیز كه در سال ۲۰۱۱ بین تركیه و ایران در رتبه ۱۹ جهان قرار داشت، در سال ۲۰۱۲ میلادی با تولید دو هزارو ۶۵ مقاله به رتبه ۱۷ تولید علم جهان صعود كرده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اضافه كرد: آمارهای ارائه شده درباره تولید علم در ماه‌های آتی با افزایش تولیدات علمی منجر به جابه جایی رتبه و جایگاه كشورها خواهد شد.

مهراد اظهار داشت: آمارها نشان دهنده این است كه روند رشد تولیدات علمی دراثر برنامه های سازنده و موثر مقامات آموزش عالی كشورهمچنان ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران با تلاش دانشمندان و پژوهشگران رتبه در خور توجه خود را در تولید علم احراز خواهد كرد.
امسون رویترز كه یكی از سه نظام بین المللی استنادی است و در ایران از آن به عنوان ISI یاد می شود با نمایه سازی نشریات معتبردررشته های موضوعی مختلف، آمارهای مختلفی را برای شناسایی توانمندی ها و ظرفیت های علمی كشورهای جهان ارائه می دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false