×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

درحالی قیمت بنزین پروازهای خارجی برای ایرلانهای داخلی به بیش از ۱۱۴۳ تومان افزایش یافته که برخی ایرلانهای خارجی سوخت با قیمت کمتر از این دریافت می کنند و این مساله رقابت پذیری شرکتهای داخلی را بشدت کاهش می‌دهد.

در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته به طور ناگهانی بخشنامه ای از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به شرکتهای هواپیمایی ایرانی ابلاغ شد که بر اساس آن اعلام شد، با تصویب ستاد هدفمندکردن یارانه ها، از ساعت ۲۴ تاریخ ۲۸ اسفند، قیمت سوخت پروازهای خارجی شرکتهای هواپیمایی داخلی بر مبنای نرخ بین المللی محاسبه شده و این رقم به ۱۱۳۰ تومان افزایش یافته است.

این در حالی است که قیمت قبلی سوخت برای شرکتهای هواپیمایی داخلی ۴۰۰ تومان بوده است که با این حساب رشد ۷۳۰ تومانی داشته است.

این مصوبه در حالی بود که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در تاریخ ۵ فروردین سال ۹۰ بخشنامه دیگری را به مدیران مناطق این شرکت ابلاغ کرد که بر اساس آن قیمت بنزین هواپیما در پروازهای خارجی برای شرکتهای هواپیمایی داخلی از ساعت ۲۴ روز ۶ فروردین به ۱۱۴۳ تومان افزایش یافته است.

بر همین اساس شرکت سوخت رسانی و خدمات فرودگاهی اوج در بخشنامه ای به تمام شرکتهای هواپیمایی ایرانی ابلاغ کرد که نرخ فروش سوخت هوایی جهت پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از ساعت ۲۴ مورخ ۶ فروردین تا اطلاع ثانوی از قرار هر لیتر ۱۱۴۳۵ ریال می باشد.

افزایش حدود ۷۴۳ تومانی قیمت سوخت برای شرکتهای هواپیمایی ایرانی در پروازهای خارجی در حالی است که برخی شرکتهای خارجی قیمت بنزین را پایین تر از این رقم دریافت می کنند و این مساله رقابت پذیری شرکتهای داخلی را در برابر شرکتهای خارجی به شدت کاهش می دهد.

پیش از این نیز تلاشهایی در جهت جایگزینی شرکتهای هواپیمایی خارجی به ویژه قطری با شرکتهای داخلی در پروازهای خارجی صورت گرفته بود که به نظر می رسد این مصوبه، این جایگزینی را تسهیل و حذف شرکتهای هواپیمایی ایرانی در سال “تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” را تسریع می کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false