×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

به گزارش اکوپارس،‌ پس ازآنکه دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ممنوعیت دو “اپلیکیشن” چینی شبکه های اجتماعی “تیک‌تاک” و “وی‌چت” از  روز دوشنبه اعمال می‌شود، چین نیز امروز، شنبه ١۹ سپتامبر در اقدامی متقابل اعلام کرد این کشور سازو کاری را بر قرار کرده که به موجب آن  شرکت‌ها و اشخاص خارجی را که به منافع چین آسیب رسانده‌اند، تحریم خواهد کرد. بدین سان فصل جدیدی از زورآزمایی و رویارویی در چهارچوب جنگ تجاری بین واشینگتن و پکن گشوده می شود.

ساز و کار جدید چین به این کشور اجازه می‌دهد تا شرکت‌های خارجی را جریمه کند، فعالیت ها یا ورود تجهیزات و پرسنل  آنها را به چین ممنوع کند،  یا آنها را کلاً از تجارت و سرمایه گذاری در چین منع کند. در این رابطه، چین فهرستی تحت عنوان “لیست اشخاص و شرکت های غیر قابل اعتماد” تهیه کرده است، اما اسامی شرکت‌های خارجی که ممکن است هدف تحریم های چین قرار بگیرند  هنوز علنی نشده است.

اجرایی شدن ساز و کار جدید چین به عنوان پاسخی به لیست مشابهی است که واشنگتن برای حذف غول مخابراتی چینی “هواوی” از بازار ایالات متحده و سپس حمله به “اپلیکیشن” های چینی “تیک‌تاک” و “وی‌چت” در نظر گرفته است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false