×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

دبیر انجمن برنج گفت: برنج پاکستانی با ذائقه مردم ایران آشناتر بوده و گزینه مناسبی برای جایگزینی با برنج هندی و تایلندی است.

جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج با بیان این مطلب اظهار داشت: جایگزین کردن هند به عنوان کشور تامین کننده برنج مورد نیاز ایران، بستگی به نوع و کیفیت برنج صادراتی این کشور دارد.
وی درباره مذاکرات انجام شده با پاکستان برای مبادله پایاپای برنج این کشور با کود شیمیایی و سنگ آهن ایران، گفت: به نظر می رسد با توجه به شرایط تحریم و تجربه تلخ عدم توفیق در ترخیص برنج های هندی و تایلندی، دولت چنین تصمیمی گرفته است.
علیزاده شایق افزود: در شرایطی که نتوانیم پول نقد بدهیم، دولت چاره ای جز معامله پایاپای ندارد.
وی خاطر نشان ساخت: ۲۰۰ هزار تن برنجی که از پاکستان به ایران وارد خواهد شد، جزئی از نیاز ۱٫۲ میلیون تنی است که بوسیله متولیان بخش دولتی اعلام شده است.
دبیر انجمن برنج درباره کیفیت برنج های پاکستانی، اذعان داشت: پاکستان یکی از بد کیفیت ترین تا خوش کیفیت ترین برنج های دنیا را تولید می کند.
وی اضافه کرد: برنج باسماتی پاکستانی که به اروپا و آمریکا و عربستان صادر می شود، یکی از خوش کیفیت ترین برنج های دنیا است.
علیزاد شایق تاکید کرد: البته باید دید طرف پاکستانی در تامین نیازهای ایران به چه میزان صداقت دارد و برنج های با کیفیت پاکستان به ایران صادر خواهد شد یا خیر.
وی ادامه داد: البته برنج های با کیفیت پاکستانی بسیار گران بوده و قیمت های آنها نیز بالاست وی این در حالی است که ایران همواره در واردات محدودیت هایی دارد و برنج هایی با میانگین قیمت پایین را خریداری می کند.
دبیر انجمن برنج قیمت هر تن برنج مرغوب پاکستانی را ۱۰۰۰ دلار اعلام کرد و گفت: گرانترین برنج دنیا از ارزانترین برنج داخلی، بهای نازلتری دارد.
وی اذعان داشت: هزینه تولید در ایران بسیار بالاست و در کاهش قیمت ها توفیق چندانی به دست نیاورده ایم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false