×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

در طرح نوروزی روزانه ۱۴۰۰ گشت خودرویی و موتوری از ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر نوار مرزی حفاظت می کردند.

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در خصوص آخرین وضعیت مین زدایی در مرزها تاکید کرد: شرکت هایی با وزارت دفاع برای مین زدایی قرارداد دارند و خوشبختانه تا کنون اقدامات بسیار خوبی برای پاکسازی میادین مین توسط این شرکت ها انجام شده است. شهدای مین، کارمندان این شرکت یا عشایر هستند و تا کنون شهیدی از کاروان های راهیان نور در این مورد نداشتیم. به گفته مسئولان کار پاکسازی میادین مین تا ۲ سال آینده به اتمام می رسد. این در حالی است که در اسفند سال گذشته دو تن از کارکنان مرزبانی در میادین مین به شهادت رسیدند.
امیر احمد گراوند با اشاره به طرح نوروزی مرزبانی که از ۲۵ اسفند ۹۰ تا ۱۴ فروردین ۹۱ برگزار شد، اظهار داشت: کشف کالای قاچاق در سال گذشته ۱۳۴ درصد رشد داشته است.
۹۹۴ گشت دریایی نیز در این مدت از مرزهای آبی کشور حراست می کردند. ضمن اینکه در این مدت ۳۳۵ نقطه مرزی که افراد شرور از آن وارد شده یا احساس خلاء وجود داشت تحت پوشش قرار گرفت.
جانشین فرمانده مرزبانی ناجاادامه داد: در طرح نوروزی ۴۲ گشت هوایی نیز برگزار شد و ۷۰ ایست بازرسی موقت نیز در طول مرزها به اجرا در آمد.

جانشین فرمانده مرزبانی از وقوع ۶ مورد درگیری با اشرار خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶ مورد درگیری با اشرار رخ داد که در یکی از این درگیری ها یکی از سربازان وظیفه نیروی انتظامی در استان خراسان به شهادت رسید. در این مدت آمار شهدا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد و مجروحان نیز ۶۰ درصد کاهش یافت. ضمن اینکه هلاکت اشرار صد در صد، کشف سوخت قاچاق ۲۵ درصد و رسیور ۱۷ برابر افزایش یافت. خوشبختانه با کنترل دقیق مرزها ورود متجاوزان مرزی ۲۴ درصد کاهش یافت.

وی با اعلام اینکه در ایام نوروز ۲٫۵ میلیون نفر از ۱۷۰۰ نقطه مرزی بازدید کردند افزود: خوشبختانه در این مدت امنیت کاروان های راهیان نور تامین شد و هیچ حادثه ای گزارش نشد.

به گفته گراوند دیدار با علمای سنی و شیعه برای تعاملات بیشتر از دیگر برنامه های مرزبانی در سال جاری بود. ضمن اینکه تورهای گردشگری و تفریحی در آبهای خلیج فارس برگزار شد.

وی با اعلام اینکه در ایام نوروز یکصد قبض سلاح از قاچاقچیان کشف شد گفت: در این مدت ۲ باند ترانزیت سلاح نیز در ارومیه و کردستان شناسایی و منهدم شد. همچنین در این مدت با انهدام ۵ باند قاچاق مشروبات الکلی ۹۰ هزار بطری انواع مشروبات الکلی کشف و ضبط شد. این در حالیست که ماموران در این مدت ۱٫۵ تن مواد مخدر کشف و ضبط کردند.

گراوند بستن خلاء های مرزی، برخورد با کالاهای قاچاق و تقویت دریابانی را از مهتمرین برنامه های مرزبانی در سال جاری دانست و افزود: در سال گذشته کشف سلاح نسبت به مدت مشابه سال ۸۹، ۷۹ درصد، مشروبات الکلی ۶۹ درصد، رسیور ۴۰ درصد و کالای قاچاق ۱۳۴ درصد افزایش داشت. این در حالیست که سوخت قاچاق با کنترل مبادی خروجی و هدفمندی یارانه ها ۷ درصد افزایش کشف نشان می دهد. همچنین سال گذشته دستگیری متجاوزان مرزی ۲۶ درصد و شهدای نیروی انتظامی نیز ۲۴ درصد را کاهش نشان می دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false