×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

سايت ياهو امروز خبري به نقل از رويترز منتشر و اعلام كرد كه سخنگوي وزارت امور خارجه ايران گوگل را به مبادرت به انجام يك اقدام قانوني به دليل حذف نام خليج فارس از نقشه گوگل متهم كرده است.

اين خبر اظهارات رامين مهمانپرست، سخنگوي وزارت امور خارجه را نقل كرده كه گفته است يكي از فتنه‌انگيزترين اقداماتي كه به عنوان بخشي از جنگ نرم عليه ملت ايران انجام گرفته، اقدام بي‌شرمانه گوگل براي از قلم انداختن نام خليج فارس است كه خلاف اسناد تاريخي به شمار مي‌رود.

سخنان مهمان‌پرست در رسانه‌هاي داخلي نيز بازتاب گسترده‌اي داشته و در خبر ياهو هم به نقل از رويترز آمده كه سخنگوي وزارت امور خارجه ايران هم‌چنين اعلام كرده كه دستور كار خود را براي يك شكايت رسمي عليه گوگل اجرا خواهند كرد.

بر اساس اين گزارش ياهو كه تلاش كرده در رقابت با گوگل خيلي هم جانبدارانه رفتار نكند، درباره واقعيت تاريخ و علمي نام خليج فارس نوشته است: “نام اين آب‌راه مهم براي عرضه نفت و گاز جهاني، همواره در ميان كشورهاي هم‌مرز با آن يعني عربستان سعودي، كويت، قطر، بحرين، امارات متحده عربي، عمان، عراق و ايران يك موضوع حساس بوده است و بيشتر مردم ايران نسبت به نام اين آبراه حساس هستند و معتقدند كه نام آن به لحاظ تاريخي، همواره خليج فارس بوده است. صفحات متعددي نيز در شبكه اجتماعي فيس بوك ايجاد شده و به اين آب‌راه اختصاص داده شده است”.

رويترز همچنين آورده است: ايران در سال ۲۰۱۰ نيز شركت هاي هواپيمايي را كه از اصطلاح خليج ع ر ب ي در مانيتورهاي پروازهاي خود استفاده مي‌كنند به محروم شدن از حريم هوايي ايران متهم كرده بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false