×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

ویلموتس زدایی از فوتبال ایران به خاطر مردم، چه کسی گفته این همه اعتبارات مالی و پول‌پاشی از بیت‌المال به پای انواع و اقسام تیم‌های ورزشی در این شرایط کنونی ریخته شود.

در این مقاله نگاهی گذرا داشته باشیم فقط به تیم‌های فوتبال و صرفا در لیگ برتر که در حال برگزاری است:  سایپا و پیکان تهران، سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان.

 پارسی پرس، علیرضا کیهان‌پور: تراکتورسازی و ماشین سازی تبریز، فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک، گل گهر سیرجان و مس سرچشمه، نساجی، نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان، شهر خودروی مشهد و… واقعا جالب است این همه تیم فوتبال فقط در لیگ برتر به جز فوتسال، والیبال، بسکتبال، واترپلو، کشتی آزاد وفرنگی، دو و میدانی، بوکس، شنا، قایقرانی و… اکثریت تیم‌ها به وزارتخانه صمت وهلدینگ‌های وابسته و حیاط خلوت‌های آنان مانند کارخانه‌های خودرو، مجتمع‌های فولاد و مشتقات آن، وزارت نفت وابستگی ارتزاق مالی و…. داشته که چقدر گردش مالی بالا و پرداخت‌های نجومی برای بازیکنان، سرمربی وکادر فنی چه بر سر هزینه‌ها که نیاورده؟ این بود خصوصی سازی ورزش و توجه به درآمد و هزینه‌هایی که بر دوش دولتی‌ها نباشد؟.

اکثریت این تیم‌ها وابسته به بخش صنعت و بعضا نفت و پتروشیمی بوده که ترنومر مالی آن‌ها حتی در مسابقات مقدماتی و نهایی لیگ قهرمانان آسیا وچارتر هواپیما، هتل، تغذیه و پاداش‌های پس از هر پیروزی هوش از سر انسان می‌پراند.

البته هرگز مخالف ورزش پویا و تضمین کننده سلامت و توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در ورزش‌های همگانی ، گروهی و انفرادی نبوده و نیستیم اما وقتی وزارت صمت به عنوان مثال وظیفه تهیه، تدراک و تامین نهاده‌های دام و طیور کشور را بر عهده داشته و خرید، بازاریابی، ذخیره سازی و ترخیص کالاهای اساسی وارداتی را به منظور حفظ تعادل بازار مصرف پیگیر باشد شاید مانند امروز که قیمت مرغ گرم حداقل به ۳۰ هزارتومان رسیده، آشفته بازار کمبود وگرانی روغن خوراکی،گوشت قرمز، تعطیلی بخشی از کارخانجات تولید خوراک دام وطیور، گران شدن کنسرو ماهی و… هرگز آچمز نمی شدیم.

حتی باشگاه‌های فوتبال مانند پرسپولیس و استقلال هم می‌توانند از اعتبارات دولتی استفاده نکرده و خصوصی سازی همه باشگاه‌ها می‌تواند این بار سنگین مالی را به خاطر مردم کاهش دهد.

میلیون‌ها دلار ضرر و زیان و پرداخت جریمه‌های AFC& FIFA هم به کنار که بدتر از هم چیز بود.

با اتکاء به داشته‌های داخلی، فروش سهام، حمایت اسپانسر‌های بخش خصوصی و هواداران و مشتاقان ورزش فوتبال، لطفا ویلموتس زدایی از فوتبال ایران را در سرلوحه اقدامات آینده قرار داده که حتی متاسفانه صعود تیم ملی کشورمان را به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۰ قطر به اما و اگر‌ها و سلام و صلوات کشانید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false