×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

پیشنهاد واگذاری ۳۰ درصد از صنعت هوایی كشور به بخش خصوصی در جلسه كارگروه هوایی و هوانوردی سند هوافضای ستاد راهبری نقشه جامع علمی، مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه كارگروه هوایی و هوانوردی سند هوافضای ستاد راهبری نقشه جامع علمی، روز سه‌شنبه در محل دبیرخانه شورا برگزار شد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور درمورد مباحث این جلسه گفت: با توجه به زحمات بخش‌های مختلف در حوزه هوا فضا اسناد خوبی تهیه و تدوین شده است كه ما در این جلسه برای نزدیك كردن دیدگاه‌های موجود در این زمینه و رفع اختلافات احتمالی شاهد هماهنگی خوب دستگاه‌ها و رسیدن به یك تفاهم مشترك بودیم.

منصور كبگانیان افزود: برای ایجاد همگرایی در روند اجرا و تلفیق این اسناد، به ‌وی‍‍‍ژه برای انتخاب چند هدف كلان و مورد اجماع، این جلسه به دستاوردهای خوبی رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشخص كردن نهاد مسوول اجرایی سند هوا فضا را از جمله مقوله های مورد بحث در جلسه امروز عنوان كرد و گفت: ‌با توجه به تجارب پیشین ما تاكید داریم كه نهادی مشخص مسوول اجرا و پاسخگویی به شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد و به عنوان مرجع اصلی نیازهای اعتباری و امور اجرایی سند شناخته شود.

عضو هیات علمی دانشگاه امیركبیر از حضور فعال و مشركت بخش خصوصی حوزه هوا فضا به عنوان یكی از نكات بارز و مثبت جلسه امروز یاد كرد و گفت: پیشنهاد واگذاری سی درصد از صنعت هوایی كشور به بخش خصوصی و لزوم رشد حمل و نقل هوایی مسافرین در چشم انداز ۱۴۰۴ در جلسه امروز مطرح شد.

كبگانیان از پیشنهاد توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) برای تبدیل این فرودگاه به دومین هاب هوایی منطقه، جابجایی هشتاد میلیون مسافر داخلی و پنجاه میلیون مسافر بین‌المللی در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ و تبدیل ایران به قطب طراحی و تولید هواپیماهای تجاری سبك در منطقه و جهان اسلام در جلسه امروز خبر داد.

وی خاطرنشان كرد: واگذاری طراحی و ساخت و تولید هواپیماهای غیرنظامی زیر ۲۰ نفر و حمل و نقل هوایی به بخش خصوصی با نظارت دولت كه این پیشنهاد از سوی اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران كه ۱۳۵ شركت خصوصی و شش هزار شاغل در این حوزه را تحت پوشش دارد نیز در جلسه كارگروه هوایی و هوانوردی سند هوافضای ستاد راهبردی نقشه جامع علمی مطرح شد.

وی با بیان اینكه سند هوا فضا مراحل نهایی شدن، تایید و تصویب را به‌زودی طی خواهد كرد، گفت: تلاش ما حفظ انسجام اسناد ارائه شده در روند تلفیق است و با توجه به ظرفیت‌های این حوزه در اشتغال‌زایی متخصصان داخلی،‌ ما با توجه به حضور بخش خصوصی این اسناد را تدوین خواهیم كرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false