×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

سیدمرتضی خاتمی اظهار کرد: مدیریت بهینه و هدفمند کردن نوع خدماتی که به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود، یک راهکار برای مقابله با محدودیت منابع و کاهش معضلات احتمالی ناشی از آن است؛ چراکه با توجه به ساختار درمانی بیمه سلامت و محدودیت‌های منابعی که وجود دارد، ممکن است خدمات ارائه شده در دید مردم چندان نهادینه و فراگیر نشده باشد.

 

بیمه سلامت

وی با اشاره به این‌که سازمان بیمه سلامت در اجرای طرح تحول نظام سلامت یک خریدار خدمت به‌شمار می‌رود، ادامه داد: باید در راس سازمان‌ها و شورای عالی بیمه، خط کشی پررنگ‌تری در مورد هزینه‌های طرح تحول سلامت انجام می‌گرفت که این مهم رخ نداد. هم‌اکنون و با توجه به شرایط کنونی کشور، کنترل هزینه‌ها و نوع ارائه خدمات بیمه‌ای امری ضروری است و این کار در سازمان بیمه سلامت سابقه‌ای دیرینه دارد.

خاتمی تصریح کرد: تجربیات گذشته نشان می‌دهد که موجه‌ترین روش کنترل هزینه‌ها در این بخش باید بر مبنای کار کارشناسی شده و فنی انجام شود و بی‌توجهی به آن نارضایتی را ایجاد خواهد کرد. حتی می‌توان با افراد یا مراکزی که با روش‌های غیر کارشناسی شده هزینه‌های بیشتری را تحمیل می‌کنند، قرارداد همکاری را لغو کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خوشبختانه نرم‌های کشوری نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از مراکز طرف قرارداد، عملکرد خوبی با سازمان‌های بیمه‌ای داشته‌اند، یادآور شد: متاسفانه رتبه‌بندی پزشکان در بخش فنی وجود ندارد و هم ‌ اکنون هر پزشکی با هر میزان تحصیل و به واسطه تبلیغات، حتی از پزشکان خوب نیز عملکرد بالاتری دارد.

خاتمی تاکید کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، فشار مضاعفی بر بیمه‌ها به ویژه سازمان بیمه سلامت وارد شد؛ چراکه منابع اعتباری مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از طریق سهم بیمه‌ها و کمک دولت مدیریت می‌کند و این موضوع شرایط دشواری را ایجاد کرده است.

وی یادآوری کرد: میزان رشد اعتبارات فعلی نیز جواب‌گوی نیازها نیست و پیش ‌ بینی می‌شود این سازمان با کسری منابع مواجه شود. بر این اساس صرفه‌جویی‌ها باید منطقی و کارشناسی شده اعمال شود تا اخلالی در روند درمان مردم ایجاد نشود. همچنین این کمیسیون تلاش می‌کند با اتخاذ تهمیداتی، مشکلات به وجود آمده در حوزه سلامت را کاهش دهد و رضایت‌مندی را در مخاطبان ایجاد کند..

منبع خبر:خبرگزاری ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false