×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

پارسی پرس، حسن بریمانی: درخواست کشاورزان و اهالی روستاهای حوضه رودخانه تجن ساری و عموم مردم مازندران از آقای رئیسی، ریاست محترم قوه قضائیه و تقاضا از ایشان برای جلوگیری از پیشروی سد فنیسک. در این نامه آمده است.

جناب آقای رئیسی
ریاست محترم قوه قضاییه

با سلام
چنانچه مستحضرید طرحی در حال اجراست که به موجب آن قرار است با احداث سد فینسک، آب بخشی از آب استان سمنان تأمین شود. در این بین به جرأت می‌توان گفت که اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان محیط زیست مخالف اجرای این طرح هستند. درحالیکه اکثر کشورهای دنیا در حال کاهش روند سدسازی هستند، عجیب است که با وجود توصیه کارشناسان و متخصصین، برخی مسئولین بر احداث این سد اصرار می‌کنند. این اصرار بی‌دلیل و بدون توضیح، برای جمعی از مردم شائبه دخالت مافیایی قدرتمند و سودجو را نیز به وجود آورده است.

لازم به ذکر است که در صورت احداث این سد بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی کمیاب نیز حیات خود را برای همیشه از دست می‌دهند. با احداث این سد ۱۰ کیلومتر از مسیر جابه‌جایی فصلی گونه‌های جانوری که شامل پلنگ، خرس و بز کوهی می‌شود به روی آن‌ها مسدود خواهد شد. این حیوانات مسیر را گم می‌کنند، به مرتع نمی‌رسند و کم کم تلف می‌شوند. پیش از این اگر یک اصله اورس در این منطقه به روی زمین می‌افتاد قیامتی به پا می‌شد اما امروز می‌بینیم که صدای اره برقی جنگل را برداشته و در کمال حیرت و ناباوری ده‌ها و صدها اصله از این درخت بسیار ارزشمند و کمیاب قطع می‌شوند تا مسیر سد را هموار کنند. خلاصه بگوییم که وقتی همه این نشدنی‌ها را شدنی می‌بینیم به این جمع‌بندی می‌رسیم که آب‌رسانی به مردم سمنان بهانه‌ای بیش نیست.

لذا از آن مقام محترم درخواست می‌شود تا هرچه سریعتر به این موضوع ورود کرده و با توجه به نظرات کارشناسی و همچنین بررسی نظر افکار عمومی در این مورد، مانع تصمیم‌گیری اشتباه و آسیب به حقوق مردم شوید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false