×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
مسیر پیشرفت در دریا

به گزارش پارسی پرس به نقل از بندر ودریا ، مریم السادات نشاط صفوی که به‌عنوان کارشناس ثبت شناورها در سازمان بنادر و دریانوردی مشغول به کار است در خصوص رشته تحصیلی و کاری خود می‌گوید: رشته تحصیلی بنده مدیریت و کمیسر دریایی است، در دفترچه کنکور این رشته، دارای بورسیه و الزام کار روی کشتی معرفی شده بود. اما پس از قبولی در دانشگاه متوجه شدم این رشته نه بورسیه دارد و نه شرایط آن کار روی کشتی است. تنها کسانی که دانشگاه امام خمینی ‌نوشهر پذیرفته شده بودند، این شرایط را داشتند و دانشجویان دیگر برای دانشگاه چابهار پذیرش شدند که من هم جزء آن‌ها بودم.
وی افزود: ورودم به دانشگاه چابهار هم‌زمان با اولین دوره‌هایی بود که در دانشگاه دریانوردی چابهار این رشته تدریس می‌شد. به‌محض اتمام تحصیل وارد سازمان بنادر و دریانوردی شدم.
کارشناس حوزه دریا در خصوص سختی‌های کار اضافه کرد: از زمان تحصیل با توجه به این‌که خانواده‌ام ساکن تهران بودند و باید در دانشگاه چابهار تحصیل می‌کردم، سختی‌ها شروع شد. اما الان از این‌که این رشته را انتخاب کردم، راضی هستم. بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شدم.
صفوی بیان کرد: موضوع پایان‌نامه‌ام جزء اولین تحقیقات در مورد «آب توازن کشتی‌ها» بود و این موضوع در ایران، نخستین منبع فارسی در مورد آب توازن کشتی‌ها به حساب می‌آید.
وی در توضیح جزئیات حرفه مربوط به ثبت کشتی‌ها گفت: در حال حاضر در اداره ثبت کشتی‌ها مشغول به‌کار هستم. هر کشتی که ساخته یا وارد می‌شود، باید گواهینامه ثبت دریافت کند و تحت پرچم قرار گیرد. بر این اساس کارشناس ثبت کشتی‌ها با بررسی شرایط شناور، اجازه ثبت آن را صادر می‌کند. در حال حاضر به‌عنوان بازرس درجه یک کشتی روی عرشه کشتی هم حاضر می‌شوم.
وی با رد این دیدگاه که تمام امور مربوط به دریا و بنادر، اموری مردانه و در تخصص مردان است، خاطرنشان کرد: در دنیا، زنان در بخش دریایی در حال پیشرفت هستند در ایران نیز مسیر طولانی برای پیشرفت زنان در امور دریایی وجود دارد و مشاغل دریایی منافاتی با زن بودن ندارد.
وی به متقاضیان ورود به دانشگاه که به مشاغل دریایی علاقه دارند توصیه کرد از انتخاب رشته‌های مرتبط نگران نباشند، چون مسیر ورود به دریا برای زنان شاغل در این عرضه درحال‌توسعه است.

 

true
true
مسیر پیشرفت در دریا
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false