×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

مصطفي محمدنجار در پنجاه و پنجمین اجلاس كمیسیون مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل گفت: طبق گزارش سازمان ملل كشت مواد مخدر در افغانستان در سال ۲۰۱۱ نسبت به سال ۲۰۱۰ حدود ۶۰ درصد افزایش یافته كه نگران‌كننده است.

وزیر كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در اجلاس جهانی مبارزه با مواد مخدر در وین نسبت به افزایش كشت مواد مخدر در افغانستان هشدار داد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛وي با اشاره به اینكه ایران بیشترین هزینه و شهدا را برای مبارزه با مواد مخدر داده است، تصریح كرد: جامعه جهانی باید با تقویت نیروهای انتظامی، به كشورهای همجوار افغانستان در مبارزه با مواد مخدر كمك كند.
دبيركل ستاد اظهار داشت: مواد مخدر مشكل مشترك جهانی است كه برای حل این مساله همگی باید كمك كنند.
محمدنجار به تلاش‌های ایران در مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و افزود: طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازمان ملل، ۸۹ درصد كشفیات تریاك و ۳۲ درصد كشفیات هرویین در دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.
وي تاكید كرد: باید از تمامی ظرفیت های بین المللی و منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.
دبيركل ستاد با بیان اینكه ایران بر اساس تكلیف دینی، ارزشی و اخلاقی خود از تمامی ظرفیت برای مبارزه با مواد مخدر استفاده می‌كند، افزود: البته كشورهای مقصد مواد مخدر بویژه اروپا باید در زمینه كاهش تقاضای مواد مخدر بیشتر كار كنند.
پنجاه و پنجمین اجلاس سالانه كمیسیون مبارزه با مواد مخدر امسال قرار است در دو بخش عملیاتی و جاری موضوعات مرتبط را بررسی ‌كند.
ارائه رهنمودها نسبت به وضعیت اداری و بودجه‌ای این كمیسیون – به‌عنوان شورای حكام در زمینه مواد مخدر و جرم -، اجرای معاهدات بین‌المللی كنترل این مواد مانند تغییرات در حوزه مواد تحت كنترل، هیات بین‌المللی كنترل و همكاری بین‌المللی برای تضمین دسترسی به این مواد و داروهای روانگردان برای مصارف پزشكی و علمی و پیشگیری از انحراف، بخشی از موضوعات در دستور كار این اجلاس پنج روزه اعلام شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false