×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
قصور حادثه معدن طبس پیگیری خواهد شد

قصور حادثه معدن طبس پیگیری خواهد شد، عضو کمیسیون مجلس گفت: موضوع حادثه معدن زغال سنگ طبس باید به صورت کارشناسی پیگیری و با مقصران به صورت جدی برخورد و پیگیری‌های لازم اتخاذ شود.

به گزارش پارسی پرس، طاهری، عضو کمسیون مجلس گفت: در حال حاضر ۶۰۲۵ معدن در کشور داریم، ما  در کشور به دو صورت معدن غال سنگ داریم که نخست مکانیزه و دیگری سنتی است. اگر معادن ما مکانیزه باشد شاهد اینگونه حوادث نیستیم. متاسفانه تشکیل گاز متان باعث انفجار در معدن طبس شد.

او افززود: ما برای ایمنی معادن چندین آیین نامه در مجلس داریم و اگر این آئین نامه‌ها اجرایی شود قطعا حادثه ای در معادن کشور نداریم. وظیفه نظارت معادن به عهده کارفرماست و باید بررسی مستمر به صورت دوره ای از تمامی معادن ها انجام شود.

طاهری اضافه کرد: همچنین باید سنسورهای گاز متان در معادن بررسی شود تا با این سنسورها از وضعیت باخبر شوند. طبق شنیده ها، متاسفانه مشکل تنفسی در کارگاه از سوی کارگران‌ گفته شده بود ولی متاسفانه توجه خاصی از سوی ناظرين معدن اتخاذ نشده بود.

او گفت: طبق ماده ۱۰۰ معادن،  وزارت صمت باید بازدید دوره ای از آنها را انجام دهد، متاسفانه از دید نظام مهندسی، معدن طبس بدون مشکل توصیف شده بود ولی هر حادثه‌ای در اغلب موارد ناشی از تقصیر یا قصور است. گاه ناشی از تقصیر و قصور افرادی که مستقیم درگیر موضوع هستند و مقررات یا ضوابط ایمنی را رعایت نمی‌کنند که دستورالعمل‌های مناسبی را برای ایمنی تدوین و ابلاغ نمی‌کنند. حادثه اخیر، زلزله نبوده که کسی نتواند پیش‌بینی کند.

عضو کمیسیون مجلس گفت: ما ۴۵۶ ماده برای ایمنی معادن داریم،که یکی از این ماده ها بر الزام وزارت صمت برای پیگیری و بازدید از معادن است. همچنین مانیتورینگ هم در معادن یکی از الزامات اصلی معادن است. به طور کلی نبود ماشین آلات صنعتی مدرن هم یکی از اصلی ترین معضلات اصلی ما در معادن است.

این نماینده مجلس ادامه داد: موضوع حادثه معدن زغال سنگ طبس باید به صورت کارشناسی پیگیری شود و اگر قصور و کوتاهی در این خصوص انجام شده است، باید با مقصران به صورت جدی برخورد و پیگیری های لازم اتخاذ شود.

او گفت: یکی از موضوعاتی که خطرات احتمالی در معادن زغال سنگ را کاهش می‌دهد، بحث مکانیزه شدن و مانیتور شدن معادن است. از وزارت صمت و تعاون و دستگاه‌های مربوطه می‌خواهم که در بحث زغال سنگ به صورت ملی نگاه شود.

 

true
true
قصور حادثه معدن طبس پیگیری خواهد شد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false