×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

قرارگاه ساماندهی مرغ نیاز به جامعه شناس دارد،‌ روز سه شنبه ۳۱ فروردین بالاخره تصمیم بر این گرفته شد که قیمت مرغ قطعه‌بندی شده هم قانونی، هم گران تر به نسبت یک ماه قبل وهم در راستای رضایت کامل و باب دندان آن طبقه ۴ درصدی برخوردار از مواهب همه گانه اعلام شود.

علیرضا کیهان‌پور+ ذبح شرعی مرغ در ترکیه

پارسی پرس، علیرضا کیهان‌پور: در سال دو صفر(۰۰) که قیمت‌ها شبیه ماهیت سال۱۴۰۰ افزایش لحظه‌ای ونه روزانه دارد تازه اول کار است و نگارنده از اسفند دوسال پیش یعنی ۱۳۹۸ بارها با تحلیل روند افزایش و کمبود نهاده‌ها، معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه،افزایش قیمت هزینه‌های جاری و نجومی روند ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی یک روزه در یک دوره پرورشی ۴۵ روزه تاکید نمودم که مدیران ناکار بلد این عرصه : تا ۱۰۰ هزارتومان جا داریم که مرغ به دستمان برسد و الان نوک برف از کوه یخ بیرون زده است که حداقل صف مردم را در کوتاه مدت وبه ویژه ماه مبارک رمضان از بین ببرند؛ هم چنان که در این ماه مبارک با افزایش خرمای افطار حتی روزه داران را منع رطب کردند اما خودشان خوب میل خوردن رطب هم دارند وبس. در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ مقاله اینجانب با عنوان قطعه‌بندی مرغ و تصمیم احساساتی وزیر جهاد کشاورزی که در همین پایگاه به آن اشاره شد که ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ اوضاع را بدتر که بهتر نخواهد کرد!.

یکی از دوستان نگارنده که سال‌هاست در دانشگاه‌های کشور ژاپن مشغول تدریس است چندی قبل به من گفت یک اطلاعیه استخدام از یکی از کار خانه‌های خیلی مطرح اتومبیل‌سازی این کشور در روزنامه‌های ژاپن چاپ شده بود که خیلی تعجب نمودم و برای پیگیری به کارخانه فوق مراجعه نمودم که چرا یک کارخانه اتومبیل سازی به جامعه شناس، روانکاو و روانشناس نیاز دارد؟

وی ادامه گفت: پس از مراجعه و ثبت نام و مصاحبه نهایی مسوولین کارخانه فرمودند می‌خواهیم خط تولید اتومبیل‌های نسل هیبرید را راه‌اندازی کنیم اما یک مطالعه جامعه شناختی و روانشناسانه از جوامع بازار‌های هدف مورد نیاز است مبنی بر اینکه چون سرعت اتومبیل هیبرید به نسبت زمان مصرف سوخت بنزین کمتر است چه پیشنهادی دارید که موجب بی‌حوصلگی راننده و سرنشیان اتومبیل هیبرید نشود؟ و چه آپشنی دیگری را اضافه کنیم که بهتر باشد و یا اصلا بی‌خیال تولید اتومبیل هیبریدی کم سرعت و شارژی برقی شویم؟.

لذا ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ و سپس مجوز قانونی و تصویب آن در کمتر از ده روز به جز آزمون و خطا وواردشدن خسارات زیاد مالی و بیکاری کارگران شریف خط عمل آوری؛ فرآوری و گرفتن به زور و یک طرفه انتخاب مصرف کننده و تعطیلی کبابی‌ها وجوجه کبابی‌ها وامثال رستوران‌های زنجیره‌ای اکبرجوجه به‌ویژه در ۳استان گردشگری شمال کشور یعنی گیلان، مازندران وگلستان چه کار کرد؟؟؟ که دوباره به نقطه قبلی برگشتید؟

کف این تصمیمات غیرکارشناسی عدم اعتماد وبی تفاوتی مردم را به دنبال خواهد داشت وگرنه به جز سلب اعتماد پایین به بالا دستاورد دیگری نخواهد داشت.ما برای همه جنبه‌های تولید، عرضه، مصرف نیاز به جامعه شناس و روانکاو تصمیمات التهاب آور بازار به ویژه در زمان تاب آوری جامعه در دوران کرونا و حتی پسا‌کرونا داریم.

آزمون و خطا در این شرایط هیچ گونه توجیهی نداشته و به بار مشکلات مردم اضافه خواهد کرد که قطعا کم نخواهد کرد.لطفا با این مردم نجیب و امتحان پس داده در بزنگاه‌های دشوار دفاع مقدس و تحمل کننده تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی رو راست و صادقانه رفتار کنیم که لیاقت همه نوع فداکاری و خدمتگزاری مضاعف را از سوی یکاک دولتمردان داشته و خواهند داشت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false