×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

یک شرکت طراحی-مهندسی، تجهیزات دفاعی  از انعقاد قرارداد با یک شرکت کره‌ای برای توسعه استفاده از چترهایی که کاربردی نظامی دارند خبر داد.

به گزارش پارسی پرس، ابراهیم جعفری، مدیر عامل شرکت طراحی مهندسی آینده پژوهان کوثر در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی به خبرنگار ما گفت: این قرارداد از نوع قراردادهای برای تولید چترهای تحت لیسانس محسوب می‌شود که با یک شرکت کره ای منقعد شده است. وی افزود: این قرارداد به ما اجازه می‌دهد که برای شرکت‌های خاورمیانه نیز که خواهان دریافت این چترها هستند بتوانیم نمایندگی بگیریم.

مدیر عامل شرکت طراحی مهندسی آینده پژوهان کوثر به فعالیت‌های این شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد به طوری که یکی از آن‌ها در زمینه حفاظت بالستیکی است که شامل جلیقه‌های ضد گلوله و ملزومات رزم انفرادی است. وی تصریح کرد: این در حالی است که مقاوم سازی که شامل پوشش‌های ضد انفجار با مقاومت بسیار زیاد است از دیگر حوزه‌های فعالیت این شرکت به شمار می‌رود که در زمینه مقاومت سنگرها در مقابل انفجار کاربرد دارد.به گفته مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی آینده پژوهان کوثر، این شرکت با یکی از شرکت‌های مطرح و معروف اروپایی در حوزه طراحی ساک‌های ضد انفجار نیز همکاری دارد به طوری که توانسته وزن این ساک‌ها را در حد ۳کیلوگرم کاهش دهد.وی یادآور شد: از سوی دیگر، ارائه خودروهای ضد گلوله برای شخصیت‌های مهم سیاسی و نظامی و نیز برای حمل وجوه نقد و اشیای قیمتی مخصوص بانک‌ها نیز از جمله مواردی است که این شرکت در آن فعالیت‌های مطلوبی انجام داده است. این نمایشگاه تا ساعت ۱۷پنجشنبه ۱۶مهرماه در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) تهران دایر بود

 

کفتنی است شرکت طراحی مهندسی آینده پژوهان کوثر یکی از شرکت های تخصصی موفق ایرانی در زمینه تولید تجهیزات دفاعی است که در سال ۱۳۹۱ توسط جمعی از متخصصان و مدیران بازنشسته نیروهای مسلح تاسیس گردید . این شرکت از آغاز فعالیت به دلیل تخصص و تجربه در زمینه تولید و تامین تجهیزات و ملزومات نظامی ، به دلیل اعتماد نیروهای مسلح به این شرکت در جهت رشد و ارتقای صنایع دفاعی گام های مفید و موثری برداشته که مهمترین آنها تحقیقات ، تولید و تامین تجهیزات نوین بالستیک ، تجهیزات رزم انفرادی ، تجهیزات رزم نوین ، تجهیزات پلیس ، پارچه های تکنولوژیک خاص ، تجهیزات امداد و نجات ، تجهیزات اسکان گروهی و انفرادی و بخش های دیگر نظامی می باشد.

 

این شرکت ماموریت هایی را برای خود تعریف کرده است از جمله

۱- پژوهش و نوآوری ،تحقیقات و مطالعات ، آینده پژوهی از خلق ایده تا زنجیره کامل تبدیل به محصول

۲- بازرگانی : شامل خرید ، فروش و توزیع ، صادرات و واردات اقلام مجازف اطلاع رسانی

۳- تولید : با راهبرد تولید بدون کارخانه در محصولات تک (تکنولوژیک)

۴- خدمات : شامل مشاوره ، طراحی ، آموزش ، اطلاع رسانی، بازرسی کیفی و …

 

همچنین برخی از حوزه های فعالیت این شرکت عبارتند از : ۱- تجهیزات حفاظت بالستیکی

۲- تجهیزات رزم انفرادی

۳- انواع چترهای نظامی

۴- تجهیزات چک و خنثی

۵- مواد ( کامپوزیت) پوششی پلیمری

۶- خودروهای ضد گلوله

 

محصولات خاصی که در این شرکت تولید می شوند:

 

ساک خنثی سازی بمب مدل BK
– وسیله مناسب جهت استفاده در گیت های بازرسی، فرودگاه ، مترو ، نمایشگاه ، سالن های اجتماع و … برای مقابله با مواد منفجره و بسته های مشکوک
– دارای وزن سبک و قابل حمل توسط مامورین چک و خنثی و یا روبات
– دارای پوسته مقاوم در برابر موج انفجار
– عدم آسیب جانی و مالی ناشی از انفجار تا محدوده ۳ متری ساک
– قابلیت خنثی سازی از ۰/۵ تا ۱۰ پوند تی ان تی

 

جلیقه ضد گلوله ، یک وسیله حفاظت انفرادی است که مانع عبور گلوله و ترکش و جذب ضربه ناشی از برخورد آنها می شود.
جلیقه های ضد گلوله دارای دو لایه اصلی هستند :
۱) لایه بیرونی (Outer Layer):
جلیقه ها ، بسته به نوع کاربرد از پارچه های پنبه پلی استر ، پنبه نایلون ، نایلون و کوردورا استفاده می شود .
۲) لایه داخلی (panel):
این لایه که حفاظت بالستیکی بر عهده آن است. معمولا از دو نوع الیاف بافته شده و یا لمینیت شده آرامید: (UD Aramid)  و پلی اتیلن با ماژولاریتی بالا :(HMPE)  می باشد.
در لایه داخلی جلیقه ها ، بسته به مدل و سطح تهدید تعریف شده برای آن ، از تعدادی از لایه های  UD Armid یا HMPE و یا ترکیبی از هر دو استفاده می گردد . سطح پوشش جلیقه های ضد گلوله می تواند ، جلو ، پشت ، پهلوها ، کشاله ران ، شانه ها و گردن باشد. اغلب کشورهای دنیا ، استاندارد  NIJ (US NationalInstitute Of Justice) را جهت اندازه گیری سطح حفاظتی جلیقه های ضد گلوله استفاده می نماید . ولی برخی از کشورها نیز از استاندارد انگلستان HOSDB(Home Office Scientific Developement Bransh) را پیروی می نماید .

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false