×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران گفت: امروزه فرهنگ عمومی از جایگاه بالایی برخوردار است زیرا فرهنگی که در ذهن افراد بنشیند منجر به رفتار می گردد و در جامعه ظهور و بروز پیدا می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا تقوی» در پنجاه و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان تهران، انجام کار فرهنگی را بسیار دشوار توصیف کرد و افزود: یکی از وظایف عمده این شورا، رصد خرده فرهنگ ها و رفتار های غالب افراد جامعه است تا نسبت به هدایت صحیح آن اقدام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، وظیفه این نهاد را بررسی رفتارهای اجتماعی، تصحیح آنها و تعلیم رفتارهای صحیح عنوان کرد و از مسوولان فرهنگی استان خواست تاثیر اقدامات خود بر فرهنگ عمومی را در نظر داشته باشند .

در ادامه سید حسین هاشمی استاندار تهران با مهجور خواندن فرهنگ، به ویژه کتابخوانی، خواستار توجه بیشتر مسئولان برنامه ریز کشور و دست اندرکاران این حوزه شد .

وی که سابقه چند دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد به حضور شخصیت های برجسته فرهنگی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: لازم است مجلس به مسائل فرهنگی به ویژه موضوع کتابخوانی ورود بیشتری داشته باشد چرا که اصلاح مسائل فرهنگی در اصلاح امور دیگر کشور موثر است .

استاندار تهران ضمن تقدیر از شهرداری تهران بابت اختصاص بودجه به نهاد کتابخانه های عمومی این استان گفت: این امر موجب گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه و تقویت کتابخانه های عمومی در راستای انجام بهتر وظایف

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی ایرانیان گفت: دنیا و روش زندگی ها تغییر کرده و نحوه عرضه و ارائه کتاب و محصولات فرهنگی هم تغییر کرده و ما هم باید به این فنون و تکنیک ها توجه کنیم.

«مجتبی رحماندوست» نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خاطر نشان کرد: با ایجاد میز ثابت فروش کتاب درمدارس، سالن های انتظار عمومی از جمله راه آهن، ایستگاه های اتوبوس، ورودی وزارتخانه ها و ادارات می توان فرهنگ کتاب خوانی را گسترش داد .

وی ادامه داد: برداشتن ممنوعیت فروش کتاب در مشاغلی مثل سوپرمارکت ها و ایجاد تلفن گویای کتاب نیز می تواند به توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی کمک کند .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد تا از استادان بازنشسته دانشگاه ها به عنوان مراجع علمی برای کتابداری در کتابخانه ها استفاده شود .

در ابتدای این نشست «دکتر برزین ضرغامی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر شورای فرهنگ عمومی، ایجاد اتاق فکر در این شورا را ضروری خواهند و افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه را می توان از طریق شورای فرهنگ عمومی و زیر گروه های آن حل و فصل کرد.

گفتنی است در این نشست گزارش فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران در هفته کتاب ارائه شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false