×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاكید بر اینكه طنز از بهترین قالب ها برای پرداختن به مسائل شهری و شهروندی است؛ گفت: یكی از اولویت‌های سازمان بهره گیری از دستاوردهای جشنواره طنز طهران در برنامه های عمومی فرهنگسراها است.

امیر خوراكیان شنبه شب در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری طنز طهران كه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با تاكید بر اینكه طنز یكی از بهترین قالب ها برای پرداختن به مسائل شهری و شهروندی است گفت: این سازمان برگزاری پنجمین دوره جشنواره سراسری طنز طهران را با عزم جدی پیگیری خواهد كرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاكید بر اولویت های این سازمان در پرداختن به مسائل شهری و شهروندی و تاثیرگذاری قالب طنز در این عرصه، از بهره گیری از دستاوردهای جشنواره طنز طهران در برنامه های عمومی فرهنگسراها خبر داد.

خوراكیان به اثرات مخرب مجموعه فعالیت های فرهنگی كم اثر و بی اثر اشاره كرد و گفت: طنز از جمله قالب هایی است كه به دلیل میزان تاثیرگذاری بر فرهنگ عمومی مهم و قابل توجه خواهد بود. با كمك این قالب می توان بسیاری از مسائل مرتبط با اخلاق شهروندی و زندگی شهری را مطرح كرد.

وی مواجهه مسالمت آمیز برای طرح مسائل و معضلات مهم را یكی از ویژگی های طنز برشمرد و گفت: شیرینی فضای طنز این اجازه را می دهد كه به بخشی از واقعیت ها بیشتر پرداخته شود.

*طنز نیاز امروز جامعه است

سید قاسم ناظمی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با تاكید بر نگاه جدی و كاربردی سازمان به این مقوله گفت: با توجه به پایین آمدن آستانه تحمل جامعه، به طور قطع طنز نیاز امروز است.

وی با تاكید بر ویژگی ها و قابلیت های هنر به عنوان عامل كنترل اجتماعی گفت: كاهش آستانه تحمل در جامعه را نمی توان با قطع نامه جبران كرد. در این راستا هنر عاملی مهم و تأثیرگذار خواهد بود. در جشنواره طنز طهران هم تلاش شده تا شادی و شادابی را گسترش دهیم.

آیین دومین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری طنز طهران عصر امروز در برج میلاد تهران برگزار می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false