true
{وزرای دولت تدبیر و امید برای تحقق آرمانهای متعالی رییس جمهور منتخب باید مدیری دارای تفکر راهبردی ارتباطی،با منش برنامه محوری ،با رویکرد فرایند مداری ومبتکر استراتژی سازی ارتباطی در روابط عمومی وزارت متبوع منصوب کنند…}
کاوشگران روابط عمومی – حمید شکری خانقاه – روابط عمومي و ارتباطات نوین در سالهاي اخير دچار تحولات فراوانی شده است و تا بدان جا رشد کرده كه اهميت و جايگاه خاص آن درحل و فصل بحرانها، فرهنگ سازی، ارزش آفرینی،مشارکت جویی، حرکت آفرینی، بستر سازی برای رشد و تعالی فردی و سازمانی و اعتماد سازی و نهایتا ایجاد اعتدال و تفاهم با ايجاد امید و شوق برای همسویی میان مردم و سازمان بر همگان آشكار است. با توجه به تفکرات و استدلال های رییس جمهور منتخب برای افزایش اعتماد عمومی و ایجاد حرکت امیدبخش با بکارگیری استراتژی های مدبرانه و بالا بردن سطح هوشمندی مدیران در دولت شایسته سالار، روابط عمومی ها بزرگترین و مهم ترین رکن تحقق اهداف دولت جدید خواهند بود…مشروط برآنکه دیدگاه های سنتی کنار گذاشته شده و تحولی در رویکرد مدیران ارتباطی کشور بوجود آید در این راستا آنچه مدیران دولت منتخب باید به طور جدی به آن مجهز شوند بر خورداری از تفکر راهبردی ارتباطی، برنامه محوری ، فرایند مداری و استراتژی سازی ارتباطی در بدنه دولت و بالاخص در مدیران روابط عمومی است…
مديران روابط عمومي دولت امید و تدبیر بايد بتوانند در جهت دهي افكار عمومي و سازمان در مسير تحول و توسعه ، با اتخاذ استراتژي ارتباطي موثرنقش كليدي ايفا نمايند .بر این اساس آنچه قبل از هر اقدامی باید مد نظر مدیران روابط عمومی قرار گیرد توجه به شاخص ها و معیارهای استاندارد و لازمه های حرفه ای روابط عمومی هوشمند با “برنامه ريزي استراتژيك ارتباطي در روابط عمومي ” است.
برنامهريزي ارتباطي راهبردی در روابط عمومي دستگاه ها و وزارتخانه ها براي ارتقاي سرمایه اجتماعی و امید آفرینی در صورتی موفق خواهد بود که آگاهانه، سنجيده و مستدل و مدبرانه طراحي شده وگام به گام بر اساس مراحل اساسی و کلیدی به صورتي فرايند محور و در راستاي حل مشكلات ارتباطي دولت با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات ملی، بین المللی، محلی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سازمانها اجرا شوند.
هدف روابط عمومی در برنامه ربزی راهبردی ارتباطی دولت امید برای ارتقای اعتماد شهروندی اين است كه احساس هويت را در اعضاي جامعه تقويت کرده و در آنان نسبت به باورها و ارزشها تعهد ايجاد كند.لذا ارزش آفريني از طريق تضعيف ويژگيهاي نامطلوب و تقويت ارزشهاي فرهنگي مطلوب؛- داشتن نقش قهرمان فرهنگي براي الگوبرداري ديگران؛ ايجاد انسجام فرهنگي ميان شهروندان به شكليكه همه داراي يك فرهنگ مشترك و قوي شوند؛ ايجاد موجهاي فرهنگي جديد و به تعبيري ايجاد خلاقيت ارتباطی در میان ایرانیان؛ نهادينه كردن سرمایه اجتماعی از طريق اجراي درست سياستها و برنامههاي سازمانی؛ تقویت اعتماد، انسجام و مشارکت اجتماعی…؛ می تواند بخشی از شاخص های مورد نظر برای ارتقای سرمایه اجتماعی و ایجاد موج نشاط و امیدآفرینی باشند.
مدیران ارتباطی باید ضمن تعدیل دیدگاه های سنتی ،تحولی در رویکرد ارتباطی کشور بوجود آورند که منجر به یک باز مهندسی هوشمند ارتباطی و پایه ریزی معماری استراتژیک ارتباطی روابط عمومی در سازمانها و دستگاه ها شود. نظام ارتباطی دولت جدید باید برای آغاز کار با تفکر مهندسی ارتباطی گام بردارد/ برای دوام و استمرار ارتباط با مردم باید باید تفکر استراتژیک ارتباطی را در بدنه روابط عمومی تقویت کند / برای ادامه و تضمین موفقیت روابط عمومی باید با رویکرد فرایند مدار، استانداردهای حرفه ای روابط عمومی را بشناسد ./ و برای تضمین اعتدال و هوشمندی باید تفکر ومدل راهبردی ارتباطی برنامه ریزی ارتباطی در روابط عمومی را طراحی کند و نهاتا” برای تاثيرگذاري پيام برافکار عمومی و جامعه مخاطب هوشمندانه ارتباط برقرار کند و برای تحقق رهنمودها و شعارهای رییس جمهور منتخب همواره مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک ارتباطی را سرلوحه تمامی اقدامات روابط عمومی قرار دهد….
نویسنده :حمید شکری خانقاه
*معاون برنامه ریزی ارتباطی مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
*مدرس دانشگاه
*نویسنده کتاب”برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی”
true
true
https://parsipress.ir/?p=5795
true
true