به گزارش پایگاه خبری اکوپارس به نقل از خبرگزاری ایلنا، محمد اسلامی در مراسم روز حمل و نقل در شرکت راهآهن با بیان اینکه پالایش و غربال سیاستها باید یک امر دائمی باشد، اظهار داشت: ما در وزارت راه و شهرسازی خط مشیهای تعیین شده را دنبال میکنیم تا به اهداف عالی برسیم. وی افزود: خوشبختانه سیاستهای کلی نظام و جهتگیری آن در احکام دائمی برنامههای توسعه آمده است و اهداف کمی و کیفی در برنامهها به صورت مفصل ذکر شده است بنابراین اهداف ما در صنعت حمل و نقل مشخص است. وی با تاکید بر اینکه جذابیتهای اقتصادی در حوزه ریلی باید افزایش پیدا کند تا سرمایهگذاران از ورود به این صنعت استقبال کنند گفت: در حوزه حمل و نقل در حال حاضر نارس هستیم و باید بهرهوری در این صنعت را افزایش دهیم. وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تنظیم مقررات در این صنعت باید به گونهای باشد که بازدهی سرمایه برای بخش خصوصی را فراهم آورد اظهار داشت: وقتی که سرمایهگذاران به ما مراجعه میکنند و میگویند ۱۵ هزار تن بار بر روی زمین مانده است و منتظر هستند تا سرویسدهی انجام شود این موضوع قابل قبول نیست و یک سرخوردگی ایجاد میکند. اسلامی با بیان ایکه باید سرعت ساخت زیربناها را شتاب داده و توانمندیها را افزایش دهیم، اظهار داشت: پیری ناوگان باعث کاهش ناوگان شده است و در این سالها هم با رکود صنایع داخلی مواجه بودیم. وی ادامه داد: این شرایط در حالی است که در صندوق توسعه و برنامههای بودجه منابعی برای ارتقای صنعت حمل و نقل در نظر گرفته شده است که باید از آنها استفاده کنیم تا هم در حوزه بهرهبرداری و هم در حوزره تولیدات در صنعت حمل و نقل نشاط ایجاد شود. وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قراردادهای تامین لوکوموتیو باید سریعاً منعقد شوند اظهار داشت: معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجع بالادستی حوزه راه برای پالایش دستورالعملها و مقررات در لایحههای گوناگون را تقویت کردهایم و برای دستیابی به اهداف تعالی این معاونت بیشتر از گذشته فعال شده است.وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صنعت حمل و نقل در حال حاضر نارس است و ماندن بار سرمایهگذاران بر روی زمین قابل قبول نیست، تاکید کرد: قراردادهای تامین لوکوموتیو هرچه سریعتر منعقد شوند.