×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

ورود صنعت بیمه به دوران دیجیتالی؛ صنعت بیمه در حال طی کردن دوره گذار و ورود به دوران دیجیتال است و شرکت‌های بیمه‌ای برای این مهم نیاز به تجهیز شدن دارند.

به گزارش پایگاه خبری پارسی پرس به نقل از به نقل از ستاد خبری کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه، مشاوره رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب در برنامه تلویزیونی «چشم‌‏انداز» با موضوع «اقتصاد دیجیتال»، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۶ شرکت در صنعت بیمه فعال هستند که توانسته‌‏اند با تلاش خود در سال‌‏های اخیر ضریب نفوذ بیمه را در کشور به حدود ۲ درصد برسانند.

پرویز خوش‌‏کلام خسروشاهی با بیان اینکه سهم دولت از بازار بیمه ۲۵ درصد و ۷۵ درصد بقیه در اختیار فعالان بخش خصوصی این صنعت است، افزود: از آنجا که در اقتصاد همه ذینفعان حق انتخاب دارند در بازار بیمه نیز که بخشی از این مقوله است بیمه‌گزاران برای دریافت خدمات دست به انتخاب خود براساس قیمت و کیفیت می‌زنند.

خوش‌کلام خسروشاهی با تاکید بر نقش نظارتی بیمه مرکزی، اضافه کرد: بیمه مرکزی باتوجه به نقش نظارتی خویش موظف است بر اجرای حقوقی که در بیمه‌‏نامه آمده است نظارت کند و مراقب باشد شرکت‌های بیمه‌‏ای به تعهدات خود در برابر ذینفعان عمل کنند.

وی با تقسیم‌‏بندی سیر پیشرفت صنعت بیمه به سه مرحله، تصریح کرد: مرحله اول، عملیات بیمه‌گری با استفاده از یک سامانه و سیستم خاص در شرکت‌‏‌های بیمه بود و در مرحله دوم، صدور بیمه‌نامه‌‏ها با استفاده از فناوری اطلاعات بود که در حال انجام شدن است.

بنابر اعلام ستاد خبری کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه، مشاور رییس کل بیمه مرکزی درباره مرحله سوم یادآور شد: مرحله سوم که هنوز محسوس نیست و شرکت‌های بیمه در حال ورود به آن هستند، ظهور شرکت‌های بیمه تمام‌دیجیتال است که در حال حاضر مجوز یک شرکت بیمه‌‏ای تمام‌دیجیتال صادر شده و به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش پژوهشکده صنعت بیمه در پُرکردن شکاف دیجیتال صنعت بیمه گفت: این مرکز، مطالعات گسترده‌‏ای از وضع موجود این صنعت انجام داده و داده‌های آن استحصال شده و زمینه برای تحول دیجیتالی در صنعت فراهم است.

خوش‌کلام خسروشاهی، الکترونیکی شدن کارهای بیمه‌‏ای و ورود استارت‌آپ‌‏ها به آن که در بخش فروش بیمه‌نامه‌‏ها فعال شده‌‏اند نقطه عطفی در این صنعت برشمرد و ادامه داد: در اقتصاد نباید ثبات مالی به هم بریزد و این دوران، دوره گذار صنعت بیمه از نظام الکترونیکی به دوران دیجیتال است که باید از آن مراقبت و با حفظ منافع همه ذینفعان به دوران جدید ورود کرد.

مشاور رئیس کل بیمه مرکزی درباره اقدامات انجام شده درباره بیمه شخص ثالث، عنوان کرد: سامانه سنهاب بیمه مرکزی اطلاعات رانندگان را درراستای بیمه شخص ثالث جمع‌‏آوری می‌کند و براساس این داده‌‏ها به راننده نمره ریسک می‌دهد اما این ابزار هنوز برای دیگر رشته‌‏های بیمه‌‏ای به منظور جمع‌‎آوری اطلاعات ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه در دنیا دارای شاخص‌هایی است که براساس آن اندازه‌گیری می‌شود، خاطرنشان کرد که با استفاده از این شاخص‌‏ها می‌توانیم شرکت‏های بیمه‌‏ای را درجه‌‏بندی کنیم که این مهم هنوز در ایران اجرایی نشده است.

گفتنی است کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه با هدف تبیین وضعیت نظام بانک و بیمه در عرصه تحول دیجیتال و بررسی نقشی حکمرانی دیجیتال در این دو بخش و ارائه راهکارهای چابک‌سازی نظام بانک و بیمه در زیست‌بوم دبجیتال روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false