×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رییس دفاتر استانی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری گفت: شهید مطهری معلمی را به عنوان یک تکلیف و رسالت پذیرفته بود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها (ماوا)، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین و به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و هفته گرامیداشت معلم، جلسه هم اندیشی استادان این دانشگاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، رییس دفاتر استانی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در این جلسه که با حضور استادان و هیات رییسه دانشگاه کشاورزی رامین برگزار شد، با اشاره به مقام ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: چند سال بعضي اشخاص پرسشي را مطرح كردند مبني بر اينکه آیا شهید مطهری یک قاعده بود، یا یک استثنا؟ با استفاده از پیام حضرت امام (ره) پاسخ این سوال داده شد. زمینه برای شکل گیری مطهری ها فراهم است، البته به شرط استفاده از فرصت‌ها و موقعیت‌ها.

وی افزود: پیام حضرت امام خمینی(ره) درباره شهادت استاد مطهری این بود که ایشان فرمودند به اسلام بزرگ و مربی انسان ها تبریک می گویم که به برکت اسلام چنین شاگردانی تربیت می شوند. شاید امروز تصور چگونگی حضور شهید مطهری در فضای آن روز دانشگاه‌ها دشوار باشد؛ زيرا حضور شهيد مطهري در فضاي دانشگاه مربوط به دوراني است كه وقتي وي براي فعاليت به صورت حق‌التدريس به دانشگاه مراجعه مي‌كند، از او مي‌خواهند كه در آزمون شركت كند. اکنون روحانیت در دانشگاه‌ها ارتباطی تثبیت شده با جوانان دارند و بسیاری از دانشجویان انتظارات بسیاری از روحانیت دارند و می‌خواهند حضور روحانیت در دانشگاه بیشتر باشد.

شفیعی تصریح کرد: اکنون حضور روحانیت در دانشگاه‌ها به‌گونه‌ای است که به عنوان مثال در زمینه برخی مسایل تخصصي مانند مرگ مغزی مطالباتی جدی از فقها وجود دارد؛ چندی پیش همایشی با موضوع “مرگ مغزی” برگزار شد و این سوال مطرح بود که آیا مرگ مغزی “مرگ” است یا نه؟ در این همایش برخی پزشکان می‌گفتند اگر مجتهدین مرگ مغزی را “مرگ” ندانند و اجازه اهداء عضو ندهند، ما اعتقادات خود را زیر پا نمی‌گذاریم و دست به تیغ نمی‌بریم.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تاکید کرد: در پیام امام خمینی (ره) تاکید شده که شهید مطهری متفکر، فیلسوف و فقیه بوده و امام (ره) این موضوع را تایید کرده است.

وی ادامه داد: شهید مطهری اتاقی كوچك در دانشكده الهيات دانشگاه تهران داشت که برای نماز و ناهار از آنجا استفاده مي‌كرد؛ همین اتاق به تدریج به فضایی برای گفت‌وگو و ارتباط با دانشجویان تبدیل شد. استاد شهید مطهری دو ویژگی مهم داشت؛ نخست اینکه وی معلمی را به عنوان یک تکلیف و رسالت پذیرفته بود و دوم اینکه شهید مطهری به موضوع شاگردپروری اهتمام ویژه داشت. پیش از آموزه های علمی استاد مطهری، سلوک رفتاری او در شاگردانش تاثیرگذار بود و این همان موضوعی است که امروز به آن نیاز داریم.

شفیعی با بیان اینکه استاد باید مانند یک پدر دلسوز با شاگرد رفتار کند، گفت: پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند: “یا علی؛ اگر یک نفر به دست تو هدایت شود برای تو بهتر است از آنکه تمام آنچه که خورشید بر آن می‌تابد را به تو دهند” و این موضوع تنها مختص حوزه آموزه های دینی نیست.

ریيس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي خوزستان با تبيين برجستگي‌هاي حركت شهيد مطهري، گفت: تشخيص و شناخت درست شبهه‌ها و ابهام‌هاي موجود در فضاي جامعه، به‌ويژه در مجامع روشنفكري و ارائه پاسخ صحيح و جامع و مبتني بر آموزه‌هاي اسلام ناب به شبهات از جمله مواردي است كه مي‌توان به عنوان برجستگي‌هاي حركت شهيد مطهري از آنها نام برد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false