×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

در اجرای قانون منع استقرار صنایع جدید در شعاع ۱۲۰كیلومتری تهران، فقط صنایعی اجازه استقرار در كرج دارند كه در شهركهای صنعتی و صنایع پاك با فناوری های نوین و برتر باشند.

محمدجواد محمدی زاده روز شنبه در كارگروه كاهش آلودگی هوای كرج كه در دانشگاه محیط زیست كشور مستقر در این شهر برگزار شد، افزود: اجرای قانون شعاع ۱۲۰ كیلومتری الزامی بوده ولی از طرفی نیاز كرج و شهركهای جدید مدنظر است و بزودی لیست صنایع مورد نظر اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: تشكیلات محیط زیست یك سازمان حاكمیتی است و كاهش آلایندگی یك كارگروهی است كه مستلزم همت و مشاركت همه دستگاههای ذیربط است.

وی گفت: حدود دو قرن قبل تهران به دلیل وجود تفرجگاهها و فضای سبز، هوای خوب و منابع آبی به عنوان پایتخت انتخاب شد ولی اكنون بعد از سالها، برای تامین آب آن باید از شش نقطه از غربی ترین تا شرقی ترین نقاط اطراف تهران تلاش شود.

محمدی زاده افزود: ییلاق های تهران زمانی مزیتی برای این شهر بود ولی اكنون بایستی درخت كاری شوند و كرج كه بعنوان سرریز تهران انتخاب شده و نقطه نفس آن بود نیز از این مشكلات عقب نمانده است.

وی بیان داشت: دولت خردمندانه و به موقع تصمیم گرفت تا البرز را بصورت یك استان ببیند و طفیلی و سرریز نباشد، و اكنون دوره رشد كرج آغاز شده است.

معاون رییس جمهوری، اجرای طرح جامع كاهش آلودگی هوای كرج را مستلزم حمایت دستگاههای مركزی دانست كه از رده خارج كردن خودروهای فرسوده، استفاده از گاز طبیعی در صنعت و نیروگاه ها و واحدهای سنتی مثل آجرپزی ها، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم شهری و استقرار آنها در مكانهای جدید از جمله این حمایت ها است.

محمدی زاده گفت: مدیریت بر ساخت و سازهای شهری، مدیریت نخاله های ساختمانی جهت جلوگیری از بوجود آمدن ذرات معلق از دیگر برنامه هاست بطوریكه دشت ورامین در جنوب تهران و ساخت و سازهای شهر تهران از جمله منابع ایجاد ریزگردها هستند.

وی افزود: در نظام مهندسی استان باید قانونی تصویب شود تا تامین فضای سبز پروژه ها ، پایان كار برای آنها صادر نشود.

این مسئول بیان داشت: نهضت درختكاری بایستی عمومی شود و مختص یك دستگاه خاص نباشد و همچنین طرح جامع مدیریت پسماند در استان البرز هرچه زودتر تدوین شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false