×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رئیس مرکز آموزش‌ بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم ایران از بازار ۳۵۰ میلیارد دلاری روسیه کمتر از یک درصد بوده و با توجه به فرصت بوجود آمده باید زمینه افزایش صادرات به روسیه را فراهم کنیم.
عباس خالقی‌تبار صبح امروز در نشست خبری همایش کاربردی تجارت با روسیه، اظهار داشت: تحولات منطقه سبب شده تا فرصت‌های طلایی برای صادرات غیرنفتی به وجود بیاید و مرکز آموزش بازرگانی‌های به دنبال ایجاد زیرساخت‌های صادرات غیرنفتی با دستور وزیر صنعت است که برگزاری همایش تجاری ایران و عراق و پس از آن همایش تجارت ایران و روسیه از جمله آنهاست.
وی آگاهی بازرگانان از موانع پیش‌رو برای ورود به بازارهای هر کشور را از ضرورت‌ها دانست و گفت: اینکه هر کشوری چه استانداردهایی داشته و بازرگانان باید چه فرآیندهایی را طی کنند، از جمله مواردی است که توسط رایزن بازرگانی روسیه و مسئولان اتاق بازرگانی و بنادر و دریانوردی و گمرکی عنوان خواهد شد، تا تجربه تلخی که در مورد بازار افغانستان و آذربایجان داشتیم، تکرار نشود.
خالقی‌تبار به این نکته اشاره کرد که اکنون یکسری تهدیدات در کشورهای همسایه مانند مسئله داعش در عراق و تحریم‌های دوجانبه در روسیه به وجود آمده که برای ایران فرصت خوبی برای حضور در این بازارها و استمرار جایگاه خود است، اما نباید فراموش کرد که تجار ما کیفیت کالاها را باید سرفصل خود قرار دهند تا در بازار ضربه نخوریم.
رئیس مرکز آموزش‌ بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه روابط تجاری ایران و روسیه به طور رسمی به سال ۱۳۱۹ برمی‌گردد، افزود: در آن زمان عهدنامه مبادله دریایی بین دو کشور منعقد شد که امکان تهاتر کالا به کالا را بوجود آورد و از طرف دیگر ۱۱٫۵ درصد خشکی جهان در روسیه قرار دارد که ۱۵۰ میلیون مصرف‌کننده را در خود جای داده و وسعت تقاضا یکی از ویژگی‌های روسیه است.
به گفته این مسئول در مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، عمده کالاهای پرمصرف در روسیه مبتنی بر واردات است تا جایی که سالانه ۳۵۰ میلیارد دلار واردات این کشور بوده درحالی که سهم ایران پیش از این کمتر یک درصد بازار روسیه را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: البته از آنجایی که فضای سیاسی در مبادلات تجاری تأثیرگذار است، اکنون نگاه خوبی بین طرفین دو کشور در این زمینه وجود دارد، اما توجه به وضعیت حمل و نقل و رفع برخی موانع برای حضور تجار ضروری است.
وی گفت: برخی نیاز روس‌ها را تنها در زمینه مواد غذایی، میوه، خشکبار و محصولات سوپرمارکتی می‌دانند درحالی که مصالح ساختمانی مانند شیشه و سینما، قطعات پلاستیکی و حتی واردات خودرو نیز بازار خوبی در این کشور دارد که باید قطعه‌سازان نیم‌نگاهی به آن داشته باشند.
به گزارش فارس همایش کاربردی تجارت با روسیه ۲۳ مهرماه با حضور سفیر فدراسیون روسیه در ایران، رایزنان بازرگانی دو کشور، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران حوزه‌های بانک و بیمه، حمل و نقل، گمرک، استاندارد و برخی از بازرگانان در سالن همایش‌ صدا و سیما برگزار می‌شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false