×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

یک هیات هندی متشکل از تجار و بازرگانان این کشور با هدف گسترش مبادلات تجاری خود با ایران هفته جاری به تهران سفر می کند.

به گزارش فرانس پرس سفر این هیات تجاری هند به ایران در حالی است که آمریکا و اروپا برای اعمال تحریمهای تجاری و اقتصادی بیشتر بر ضد ایران تلاش زیادی را آغاز کرده اند و فشار شدیدی را بر شرکای تجاری و اقتصادی ایران وارد می کنند .

بر اساس این گزارش فدراسیون سازمانهای صادراتی هند اعلام کرد این هیات تجاری هند قرار است طی روزهای ۱۰ تا ۱۴ مارس به ایران سفر کند . صادر کنندگان هندی هم اکنون با مشکلات و چالشهای زیادی برای دریافت پول کالاهای صادراتی خود به ایران روبرو هستند .

سخنگوی این سازمان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد فکر می کنم انجام این سفر دستاوردهای زیادی برای تجار و بازرگانان هندی خواهد داشت . وی افزود قرار است با توافق تجار و بازرگانان ایران و هند پول کالاهای صادراتی هند به ایران از طریق سیستم روپیه پرداخت شود . بانک پارسیان ایران با افتتاح حسابی در بانک یو سی او هند مبادلات مالی و ارزی با تجار هندی را از طریق سیستم روپیه انجام خواهد داد . این تازه ترین تلاش مقامهای هند و ایران برای دور زدن تحریمهای آمریکا و اروپا به شمار می رود .

ایران دومین صادر کننده بزرک نفت به هند پس از عربستان به شمار می رود . ایران هر سال ۱۲ درصد نفت مورد نیاز هند را تامین می کند . هند تا کنون راههای زیادی را برای پرداخت پول نفت ایران تجربه کرده است . راهول خولار وزیر بازرگانی هند در این باره تاکید کرد اعزام هیاتی از تجار و بازرگانان هندی به ایران با هدف افزایش صادرات این کشور به ایران صورت گرفته است . هند به دنبال گسترش مبادلات تجاری با ایران در سایه تحریمهای بین المللی است . حجم مبادلات تجاری ایران و هند به ۱۳٫۷ میلیارد دلار در سال می رسد که میزان صادرات هند به ایران تنها ۲٫۷۴ میلیارد دلار است . ایران و هند می توانند ارزش مبادلات تجاری مشترک را تا سال ۲۰۱۵ میلادی به بیش از ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهند .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false