×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر لزوم تحول سازمان‌ها در عصر دیجیتال گفت: معاونت کسب‌وکار و حوزه بازار اقتصاد که در رگولاتوری ایجاد شده، زمینه‌ساز تحول دیجیتالی است تا با تسهیل‌گری و مقررات‌زدایی زمینه‌ساز ایجاد این تحول باشیم.

 

حسین فلاح جوشقانی

به گزارش پایگاه بری اکوپارس به نقل ازخبرگزاری ایسنا، حسین فلاح جوشقانی امروز در مراسم افتتاحیه سمینار تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران که در وزارت ارتباطات برگزار شد، با بیان این‌که تحول دیجیتال تغییر تکنولوژی یا استراتژی است، اظهار کرد: مفهوم تحول دیجیتال تغییر ناشی از تکنولوژی دیجیتالی است اما این تعبیر همه جنبه‌ها را بیان نمی‌کند، بلکه تحول دیجیتال مجموعه اقداماتی است که سازمان‌ها برای به‌کارگیری فناوری و بهره‌گیری از منافع آن‌ها انجام می‌دهند.

وی‌ در ادامه با بیان این‌که سازمان‌ها باید خود را برای تحول دیجیتال آماده کنند، اظهار کرد: تحول دیجیتال درواقع تحول سازمان‌ها در عصر دیجیتال است؛ استراتژی‌هایی که در این حوزه‌ها اتخاذ می‌کنیم، چه در حوزه سازمانی، چه شرکت‌های فناوری، چه تغییرات ارزش‌آفرینی و چه در حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری که باید مبتنی بر تحول دیجیتال تغییر یابد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که لازمه تحول دیجیتالی استفاده‌ از ابزارهای دیجیتالی است اما در ادامه تحول سازمانی مورد نیاز است، افزود: این موضوع از سال ۲۰۱۲ در همه جای دنیا دنبال می‌شود. طبق آمار منتشره درمجموع جهانی اقتصاد، تحول دیجیتال یا دیجیتالی کردن سازمان‌ها در کشورهایی که تحول دیجیتال را دنبال کردند، موجب افزایش درآمد ۹ درصدی می‌شود، هم‌چنین حجم بازاری که سازمان‌ها خود را بازطراحی کردند، افزایش ۱۲ درصدی داشته و سودآوری شرکت‌ها هم افزایش ۲۶ درصدی داشته است.

فلاح با بیان این‌که درآمد اپراتورها کاهش بیش از ۵۰ درصدی داشته است، اظهار کرد: این درآمد به سمت شرکت‌های OTT (پیام‌رسان‌های اینترنتی) می‌رود، بنابراین باید به سمت بازطراحی برویم و سازمانی‌های رگولاتوری هم باید به سمت تعامل با OTT ها بروند و نه تقابل با آن‌ها.

وی‌ درباره اهداف تحول دیجیتال توضیح داد: اهداف تحول دیجیتال افزایش سرعت در ارائه خدمات،   بهبود فرآیندهای عملیاتی اپراتورها و سازمان‌ها و چابکی سازمانی است و با ابزارهای دیجیتالی از جمله NID و SDN هزینه‌ شرکت‌ها کاهش می‌یابد و هم‌چنین با تحول دیجیتال باید جنگ اپراتورها با OTT ها به پایان برسد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم‌چنین با ارائه آماری بیان کرد: از آغاز بازه زمانی ۲۰۱۶ که بحث تحول دیجیتالی به‌طور اساسی مطرح شد، ارزش افزوده در صنایع حدود ۱۰ هزار میلیارد دلار است که شامل ۷۰۰ میلیارد دلار در حوزه محتوا و سرگرمی، در حوزه برق، ۱۵۰۰ میلیارد دلار، لجستیک، ۲۱۰۰ میلیارد دلار، حمل‌ونقل، ۲۶۰۰ میلیارد، تجارت الکترونیکی ۳۱۰۰ میلیارد دلار است.

فلاح جوشقانی در ادامه خاطرنشان کرد: در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارزش افزوده ۲۰۰۰ میلیارد دلار بوده است و شاهد تحولاتی از جمله کاهش درآمد اپراتورها بودیم که نشان می‌دهد اپراتورها باید به سمت تحول دیجیتال بروند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false