true
اعتماد سازی در افکار عمومی، در روزگاری که نقش رسانه ملی در تنویر افکار عمومی و روشنگری در مقابل امواج بیگانه ماهواره ها بیشتر از هر زمان دیگری است، یک الزام و باید است. در سالهای گذشته با سیاست های اتخاذ شده باعث شده بود که اقبال عمومی کمی رو به افول گذاشته و اعتماد مخاطبان کاهش یابد اما در هفته گذشته انتصاب یک کارشناس ارزشمند و در عین حال آگاه به نکات فنی به ریاست این سازمان مهم این امید را در دل دوستداران فرهنگ ایرانی – اسلامی زنده کرد که بازگشت صدا وسیما به مرجع قابل اتکای اطلاعات آغاز شده و دیری نخواهد پایید که امواج پاک این سازمان، بمباران فرهنگی دشمنان را خنثی کند هرچند این تغییرات را در مدت کوتاه از این مدیریت نمی توان انتظار داشت اما برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما جای نقد اساسی دارد.
دعوت از میهمان محترمی که مدیرعامل شرکتی بعنوان کارشناس برنامه و تخطئه تمام کارشناسان دولتی که با وجود اطلاع از پرونده قاچاق مزبور سعی میکردند آبروداری کنند نمونه اش از آن است که مدیر جدید سازمان، برای پاک کردن تفکر قبلی نیازمند صرف توان و وقت مضاعف است. شاید باید کارشناسان تلفنی و نماینده محترم مجلس که در قامت مهمان دوم برنامه حاضر شده بود، حرمت را آنقدر نگه نمیداشتند و از یکی از دهها پرونده قاچاقی مفتوح این روزهای گمرک میگفتند که قرار بوده محموله ساید بای ساید ساخته شده دوو با روش اختفا پشت قطعات SKD در ۵۲ کانتینر وارد کشور شود و در این میان ادعای مبارزه با قاچاق و فریاد سر دادن که واحدهای تولیدی بدلیل نقص قوانین و قاچاق در حال ورشکستگی هستند، از هر کسی پذیرفتنی باشد ولی مطمئنا از مدیرعاملی که شرکتش متهم به تخلف است مسموع نیست، از سوی دیگر حتی در همان ۵۲ کانتینر مورد اشاره مجری برنامه محتویات کانتینر نه بدنه ساخته شده یخچال (که تعرفه گمرکی ۷۶ درصدی دارد) که قطعات یخچال (که با تعرفه ۸ درصدی قابل ورود است) اظهار شده است. دعوت از این مهمان عجیبتر میشود وقتی که توجه شود در این پرونده خاص، بد اظهاری و قاچاق توامان گریبانگیر صنعت این مرز و بوم شده و مهمان با فرافکنی سایرین را به جرمی محکوم میکند که خود متهم به آن است (رطب خورده چرا منع رطب میکند) و جلوگیری از قاچاق را در گرو تدوین دستورالعملها و جزییاتی میداند که بصورت اساسی جلوگیری از قاچاق را تصحیح کند و نهایتا نتیجه گیری میکند که باید ایجاد این دستورالعملها در اختیار سندیکاهایی باشد که اتفاقا ایشان در قامت مدیر در همان سندیکاها فعالیت میکند. آیا صاحبنظران حق ندارند فکر کنند که تمام این هیاهوها برای مجاز نمودن اختفای محصولات ساخته شده در کانتینر قطعات است؟
کوتاه سخن اینکه بنظر میرسد در دوران مدیریت جدید سازمان صدا و سیما باید فیلترهای جدیدی برای مدعوین تدبیر کرد تا دقت مضاعفی در چگونگی دعوت از مهمانان و کارشناسان بکار بسته شود تا برنامه هایی که باید رنگ و بوی کارشناسی داشته باشند و اطمینان بینندگان را جلب کند. تبدیل به محلی برای تاخت و تاز متهمان به همان جرم نشوند.
true
true
https://parsipress.ir/?p=56488
true
true