×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری باید ۲ هزار عنوان استاندارد ملی تدوین شود، گفت: تاکنون هزار و ۸۰۰ مورد استاندارد ملی تدوین شده است.

نظام الدين برزگري رئيس سازمان ملي استاندارد در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران، گفت: بر اساس هماهنگي هاي انجام شده با بانك مركزي، موضوع جمع آوري و جذب سكه هاي گرمي حل و فصل شده و قرار بر اين است كه سكه هاي گرمي به شكلهاي ديگري و با عيار مشخص در بازار عرضه شود.
رئيس سازمان ملي استاندارد از جمع آوري ۳ هزار قطعه سكه گرمي تقلبي خبر داد و از برنامه‌هاي اين سازمان براي مقابله با خريد و فروش اين سكه‌ها در بازار سخن گفت.
.

رئيس سازمان ملي استاندارد از كنترل خريد و فروش سكه هاي گرمي در روزهاي پاياني سال خبر داد و افزود: بر اين اساس، ۳ هزار قطعه گرمي تقلبي از بازار جمع آوري شده است.

برزگري تصريح كرد: بر اساس قانون، تا زماني كه فرد جديدي از سوي رئيس جمهور بر سازمان ملي استاندارد منصوب نشود، بنده به كار خود ادامه خواهم داد و هر زماني كه رئيس جمهور اراده كند كه فرد ديگري سكان اين سازمان را به دست بگيرد، بنده كنار خواهم رفت.

وي درباره ساختار سازمان ملي استاندارد عنوان كرد: با هماهنگي هاي انجام شده با معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري، قرار بر اين است كه تمام سازمان‌هايي كه در ارتباط با استانداردسازي فعاليت مي كنند، تحت پوشش سازمان ملي استاندارد قرا گيرند، ضمن اينكه اين سازمان در ساختار جديد و در صورت موافقت با پيشنهادات با ۴ معاونت تخصصي كار خود را ادامه خواهد داد.

رئيس سازمان ملي استاندارد گفت: سازمان ملي استاندارد در سال ۹۱ بر اساس ساختار جديد و به عنوان يك دستگاه فرابخشي كار خود را ادامه خواهد داد و نيروهاي اين سازمان نيز ساماندهي خواهند شد.

وي در توضيح اين مطلب اظهار داشت: بر اساس مجوزهاي خاصي كه براي نيروهاي سازمان ملي استاندارد دريافت شده، هفته بعد از تعطيلات نوروز آزمون درداخل سازمان برگزار خواهد شد تا نيروهاي كارشناسي تبديل وضعيت شوند.

برزگري اظهار داشت: امسال مقدمات اجرايي براي اينكه ۶۳۰ نوع كالا مشمول استاندارد اجباري شوند، صورت گرفته است. از ابتداي اسنفد ماه ۵۰۲۸ تعرفه كالايي با فرآيند جديد ثبت سفارش خواهند شد كه هماهنگي هاي لازم دراين رابطه انجام شده است.

رئيس سازمان ملي استاندارد گفت: تعداد استانداردهاي ملي تبيين شده در كشور از مرز سازمان جهاني استاندارد گذر كرده و هم اكنون ايران ۱۰۰۰ استاندارد بالاتر از تعداد استانداردهاي سازمان جهاني استاندارد را دارا است.

به گفته برزگری در راستای نظارت بیشتر بر کالاهای وارداتی از ۲۷ هزار مراجعه صورت گرفته برای ثبت سفارش واردات کالا حدود ۴ هزار مورد رد شده که این مسئله نشان دهنده توجه بیشتر سازمان استاندارد به کیفیت محصولات وارداتی است.

با مهلت‌دهی به شرکت سایپا برای نصب کیسه هوا بر روی برخی محصولات تولیدی این شرکت نیز گفت: استانداردهای اجباری توسط شورای عالی استاندارد به تصویب می‌رسند و براساس قانون، این شورا می‌تواند با توجه به شرایط کشور اجرای بخشی از استانداردها را متوقف کند.

وی ادامه داد: در این راستا تا پایان شهریور ۹۱ به شرکت سایپا مهلت داده شد تا برای نصب ایربگ بر روی محصولات تولیدی خود بر روی پلت فرم ایکس ۱۰۰ اقدام کند.

برزگری در مورد عدم صدور حکم جدید برای ریاست سازمان استاندارد از سوی ریاست جمهوری نیز گفت: براساس قانون تا زمانی که فرد جدیدی منصوب نشده باشد رئیس سازمان با حکم قبلی می‌تواند به فعالیت خود ادامه بدهد.

وی ادامه داد: من خدمتگزار استاندارد هستم ولی رئیس جمهور هر وقت تصمیم بگیرد که به کارم ادامه ندهم باز هم خدمتگزار خواهم بود.

رئیس سازمان استاندارد همچنین با اشاره به پلمپ چند جایگاه عرضه بنزین گفت: سه جایگاه‌دار متخلف در تهران به محاکم قضایی معرفی شده‌اند و کار نظارت بر عرضه بنزین در جایگاه‌ها ادامه دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false