×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

معاون سياست‌هاي خارجي مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: با توجه به اهميت تحولات خاورميانه و بيداري اسلامي در صدد ايجاد ادبياتي براي اين انقلاب‌ها هستيم.

نشست خبري همايش‌ تحولات خاورميانه و آينده نظم منطقه با حضور معاون سياست‌هاي خارجي مجمع تشخيص مصلحت نظام محمود واعظي به عنوان دبير اين همايش در جمع خبرنگاران برگزار شد.
در اين نشست محمود واعظي موضوع تحولات خاورميانه را همواره براي كشورهاي منطقه به ويژه ايران پر اهميت دانسته و اظهار داشت: از همان دوراني كه اين اتفاقات از تونس شروع شد و مصر با توجه به جايگاهي كه در جهان عرب و اسلام دارد نقش ويژه‌اي را در تحولات اين منطقه ايفا کرد و مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در جلسات متعددي حدود ۴۸ الي ۴۹ گزارش راهبردي را تهيه و براي مسئولان و صاحبنظران ارسال كرد.
وي ادامه داد: نكته اول اين است كه اين تحولات براي ما و كشور ما اهميتي ويژه دارد به طوري که منجر به تحولاتي در خاورميانه شد و ما نيز به مانند ديگر كشور اسلامي نقش عمده‌اي را ايفا خواهيم كرد و از آن نيز متاثر مي‌شويم.
وي افزود: نكته دوم دنباله تحولات به شمار مي‌رود. اين تحولات دنباله يكسري اقدامات در گذشته بود و مروج آن به سيدقدس مي‌رسد كه بيداري اسلامي را در كشورهاي عرب به اوج رساند و موج دوم بيداري اسلامي به انقلاب ايران به رهبري امام خميني (ره) باز مي‌گردد كه تحولي عظيم را در منطقه به وجود آورد.
واعظي به فناوري اطلاعات و ارتباطات تاكيد كرد و افزود: ابزارهايي در خدمت اطلاع‌رساني است و به كمك موج سوم مي‌شتابد. توسط اين ابزارهاست كه صاحب تحولاتي ويژه در منطقه مي‌شويم.
معاون سياست‌هاي خارجي مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري، خاطرنشان كرد: همواره با تاكيداتي كه مقام معظم رهبري به بيداري اسلامي داشته‌اند جلسات متعددي در كشور برگزار شد و نشان دهنده اين است كه جمهوري‌ اسلامي ايران و راس نظام براي اين تحولات اولويتي خاصي را قرار داده و مجمع تصميم گرفت نشستي در سال گذشته برگزار کند تا ابعاد آن را مورد بررسي قرار دهد و اين همايش در نهم خردادماه سال جاري برگزار مي‌شود.
وي اهداف اين همايش را برشمرد و گفت: اين همايش اهداف جدي دارد؛ ۱- خواستار آن هستيم كه اهداف را واكاوي كنيم تا آنچه در منطقه مي‌گذرد چه در داخل و چه در خارج از كشور و ديدگاه‌هاي مختلفي که وجود دارد را بررسي كنيم و آنان را مورد بحث قرار دهيم و تحليل‌هايي دقيق و واقعي داشته و سياستگذاري‌هاي دقيقتري را انجام دهيم. ۲- جنبش‌هايي كه ما شاهد هستيم مردمي است و انتظار مردم اين كشورها اين است كه ايران با توجه به اينكه تجربه انقلاب اسلامي را در سه دهه گذشته داشته آنان را مورد حمايت قرار دهد.
وي تصريح كرد: اين كنفرانس هم جنبه علمي دارد و هم براي كساني كه مي‌خواهند اين بيداري را دنبال كنند توليد ادبيات مي‌كند و اين يكي از دستاوردهاي همايش با عنوان يك سياستگذاري است.
واعظي ادامه داد: تاكنون ۵۰ مقاله در چارچوب محورهاي اين همايش مورد قبول واقع شده و ۱۳ سخنران برنامه‌هاي و دستاوردهاي خود را در ۹ خرداد براي مدعوين و علاقه‌مندان بازگو مي‌كنند.
دبير اين همايش به چهره‌هاي شاخص سخنران در روز نهم خرداد اشاره كرد و گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به عنوان فردي كه تجربه ايجاد انقلاب داشته و از برنامه‌هاي امام در انقلاب اسلامي استفاده كرده‌اند به عنوان سخنران اصلي و دكتر ولايتي به دليل استفاده از تجربه و مسووليت‌شان در اين همايش سخنراني دارند.
واعظي گفت: کشورهاي منطقه به عنوان بازيگران داخلي و خارجي ريشه‌هاي اين تحولات را بررسي و ديدگاه‌هاي مختلف گروه‌هاي اسلامي چه در دوران نهضت و بعد از آن را مطرح مي‌كنند.
واعظي اعلام كرد: در اين همايش به دنبال نقش بازيگران منطقه‌اي هستيم و اينكه ايران با عنوان بازيگر منطقه‌اي چه بخواهد و چه نخواهد متاثر از رخدادهاي پيرامونش مي‌شود پس بايد بررسي كنيم که شاهد چه نظمي در منطقه و كشور خود خواهيم شد.
دبير اين همايش اعلام كرد: مقالات ارسالي با توجه به محتوا و بررسي‌هاي صورت گرفته در مجله علمي – پژوهشي مجمع به چاپ خواهد رسيد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false