×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

اکوپارس: علیرضا کیهان پور: شاید جالب توجه باشد رنگ های مختلف تاکسی به ویژه در کلان شهرها شباهت عجیبی به گرانی مرغ وبه ویژه تخم مرغ در یکماه اخیر دارد.
در سال های خیلی دور در تمامی شهرها یک تاکسی وبا یک قیمت مصوب و حتی با نصب تاکسیمتر به منظور ثبات قیمت خدمات و حفظ عدالت و یکپارچگی و رضایت دوطرفه شهروندان را جابجا می کردند.
شوربختانه مصیبت از روزی شروع شد که انواع تاکسی با رنگ های مختلف و متنوع و قیمت های گوناگون در شهر ها شامل آبی خطی؛ زرد؛ نارنجی؛ سبز؛ سفید با خط نارنجی از کاپوت تا صندوق عقب؛ مسافرکش شخصی با نشانه راهی؛تاکسی تلفنی؛انواع آژانس های مسافر کشی و اینک هم تاکسی های مختلف اینترنتی با قیمت گوناگون برای جابجایی مسافران در شهرها و روستاها و ایستگاه های راه آهن و فرودگاه ها و بین شهری به طور رسمی شروع به کار کردند اما دستاوردآن فقط یک چیز بود،سرگیجه ای دهشتناک و تهوع آور از اقسام قیمت جابجایی مسافر به عنوان بهره مند از این خدمات بود که به دار گرانی آویزان شد.

تخم مرغ و بسته‌بندی های متنوع با قیمتهای متنوع


اینک هم تنوع قیمت انواع تخم مرغ با بسته بندی های مختلف وتعیین تعداد ۳۰ تا ۹ تایی و حتی دانه ای چنان مصرف کنندگان را گیج و مبهوت کرده که که نمی دانند بالاخره کدام بسته تخم مرغ قیمتش مصوب ویا به صرفه تر است واز طرفی تولید کنندگان و سخنگویان انواع تشکل های مرغ تخم گذار فغان به صرفه نبودن تولید تخم مرغ را برآورده و این روند نابسامان عرضه تخم مرغ، حاصل اش حذف تخم مرِغ به عنوان یک ماده غذایی بومی و تولید وطن؛مقوی و قابل دسترس همگان از سفره اقشار مختلف جامعه بوده است.
آقایان مسوول در وزارت خانه های صمت وجهادکشاورزی خیالتان راحت راحت،بازار ازهم گسیخته قیمت مرغ وتخم مرغ که دودآن فقط به چشم مردم رفت؛ مانند انواع متنوع تاکسی را خوب راه انداختید وخیلی روانشناسانه در جامعه و بازار هدف جا انداختید که اگر پرسش و سوالی در مورد این آشفته بازار از طرف مردم مطرح شد با شیب ملایم پاسخ دهید کی بود، کی بود من نبودم!!!
این یک شاهکار مدیریتی وبی کفایتی متولیان امر بود که هرروز که بر صندلی مسولیت ناکارآمدشان تکیه زدند حاصل آن فقط فاصله گرفتن از راهبردجهش تولید و مردم مستأصل بود.

مدیرانی که حریف یک تخم‌مرغ ۱۰ گرمی نشدند
خوشا به حال آنان که توان مدیریت رادر خود نمی بینند ودر این عرصه مسولیت را قبول نکردند وبدا به حال مدیرانی که با قبول پذیرش پست و مقام، تیشه به ریشه خود اتکایی وجهش تولید یک فرآورده داخلی زدند و حریف یک تخم مرغ ۱۰گرمی و مرغ یک کیلویی سفره مردم نشدند…
فراموش نکنیم انواع مرغ سایز، سبز، ارگانیک، بسته بندی شده هم در بازار حکایت همان تاکسی های رنگی مسافرکش در کشور می باشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false