true
براي حدود 150 هزار کارت سوخت فعال حتي يک نوبت تراکنش در طول خردادماه ثبت نشده است.
جمع آوري اطلاعات تمامي کارت هاي سوخت به منظور حفظ سهميه هاي باقي مانده و آماده شدن بسترهاي نرم افزاري براي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها يکي از اهداف يک نوبت تراکنش کارت هاي سوخت در فاصله زماني دوم خرداد تا پايان روز سي و يکم اين ماه بود.
شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران، ابتدا بيست و پنجمين روز از خرداد را به عنوان تاريخ پايان جمع آوري اطلاعات کارت هاي سوخت فعال در سامانه اعلام کرده بود اما در روز بيست و چهارم خرداد با بررسي اطلاعات جمع آوري شده، مشخص شد که از مجموع 17 ميليون و 716 هزار و 557 کارت سوخت فعال، هنوز 2 ميليون و 849 هزار و 537 کارت سوخت در طي اين مدت حتي يک نوبت نيز تراکنش نداشته اند، از اينرو اين مهلت تا پايان خرداد تمديد شد.
در طي روزهاي باقي مانده از خرداد، بيش از 2.5 ميليون نفر از دارندگان اين کارت هاي سوخت با مراجعه به يک جايگاه سوخت گيري اقدام به حداقل يک نوبت سوخت گيري کردند.
تا ساعات پاياني آخرين روز از ماه خرداد، اطلاعات بيش از 99 درصد از کارت هاي سوخت فعال در سبد سوخت کشور با حداقل يک نوبت تراکنش در سامانه جامعي که بدين منظور تهيه شده بود، قرار گرفت و سهميه هاي ياقي مانده آنها به طور کامل پايش و حفظ خواهد شد.
با آغاز بامداد تيرماه 91، در حدود 150 هزار کارت سوخت باقي ماندند که اطلاعاتشان در سامانه مورد نظر مورد خوانده و مورد پايش قرار نگرفته است.
دارندگان اين تعداد کارت سوخت، همانطور که پيش از اين گفته شد بايد منتظر ايجاد اختلال در ميزان سهميه هاي باقي مانده در کارت هايشان باشند چرا که اطلاعات کارت هاي سوختشان در سامانه شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي به روز نشده و امکان از بين رفتن بخشي از سهميه گذشته آنها وجود دارد.
حال سوال اينجاست که 150 هزار کارت سوختي که در طول يک ماه حتي يک نوبت نيز با آن اقدام به سوخت گيري نشده است، براي چه منظور صادر شده و خودروي اين کارت هاي سوخت کجاست؟!
ممکن است بخشي از اين کارتها، کارتهاي سوخت باقي مانده خودروهاي فرسوده اي بوده اند که اکنون آن خودروي مورد نظر وجود خارجي ندارد! و يا خودروهايي بدون کارت سوختشان فروخته شده اند و امروز اين کارت سوخت در جايي ديگر استفاده مي شود و يا …
به هر حال اين فرصت، بهترين فرصتي است که مي توان با بررسي بر روي چرايي يک ماه بلااستفاده بودن اين تعداد کارت سوخت، تعداد کارت هاي سوخت صادرشده را مورد بازنگري قرار داد تا امکان سواستفاده احتمالي برخي سودجويان از بين برود.
مجيد شهيدي، سخنگوي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران در خصوص تعداد کارت هاي سوختي که تا پايان خردادماه حتي يک تراکنش نيز نداشتند به خبرنگار موج گفت: تا پايان مهلت تعيين شده بيش از 99 درصد از دارندگان کارتهاي سوخت فعال حداقل يک نوبت به جايگاه براي سوخت گيري مراجعه کرده و اطلاعات کارت هاي سوختشان در سامانه ثبت شده است.
وي افزود: با بررسي تمامي اطلاعات جمع آوري شده، در چند روز آينده در خصوص تعداد و سرنوشت کارت هاي سوختي که در مهلت اعلام شده به جايگاه هاي سوخت مراجعه نکرده اند اطلاع رساني خواهد شد.
شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران، ابتدا بيست و پنجمين روز از خرداد را به عنوان تاريخ پايان جمع آوري اطلاعات کارت هاي سوخت فعال در سامانه اعلام کرده بود اما در روز بيست و چهارم خرداد با بررسي اطلاعات جمع آوري شده، مشخص شد که از مجموع 17 ميليون و 716 هزار و 557 کارت سوخت فعال، هنوز 2 ميليون و 849 هزار و 537 کارت سوخت در طي اين مدت حتي يک نوبت نيز تراکنش نداشته اند، از اينرو اين مهلت تا پايان خرداد تمديد شد.
در طي روزهاي باقي مانده از خرداد، بيش از 2.5 ميليون نفر از دارندگان اين کارت هاي سوخت با مراجعه به يک جايگاه سوخت گيري اقدام به حداقل يک نوبت سوخت گيري کردند.
تا ساعات پاياني آخرين روز از ماه خرداد، اطلاعات بيش از 99 درصد از کارت هاي سوخت فعال در سبد سوخت کشور با حداقل يک نوبت تراکنش در سامانه جامعي که بدين منظور تهيه شده بود، قرار گرفت و سهميه هاي ياقي مانده آنها به طور کامل پايش و حفظ خواهد شد.
با آغاز بامداد تيرماه 91، در حدود 150 هزار کارت سوخت باقي ماندند که اطلاعاتشان در سامانه مورد نظر مورد خوانده و مورد پايش قرار نگرفته است.
دارندگان اين تعداد کارت سوخت، همانطور که پيش از اين گفته شد بايد منتظر ايجاد اختلال در ميزان سهميه هاي باقي مانده در کارت هايشان باشند چرا که اطلاعات کارت هاي سوختشان در سامانه شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي به روز نشده و امکان از بين رفتن بخشي از سهميه گذشته آنها وجود دارد.
حال سوال اينجاست که 150 هزار کارت سوختي که در طول يک ماه حتي يک نوبت نيز با آن اقدام به سوخت گيري نشده است، براي چه منظور صادر شده و خودروي اين کارت هاي سوخت کجاست؟!
ممکن است بخشي از اين کارتها، کارتهاي سوخت باقي مانده خودروهاي فرسوده اي بوده اند که اکنون آن خودروي مورد نظر وجود خارجي ندارد! و يا خودروهايي بدون کارت سوختشان فروخته شده اند و امروز اين کارت سوخت در جايي ديگر استفاده مي شود و يا …
به هر حال اين فرصت، بهترين فرصتي است که مي توان با بررسي بر روي چرايي يک ماه بلااستفاده بودن اين تعداد کارت سوخت، تعداد کارت هاي سوخت صادرشده را مورد بازنگري قرار داد تا امکان سواستفاده احتمالي برخي سودجويان از بين برود.
مجيد شهيدي، سخنگوي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران در خصوص تعداد کارت هاي سوختي که تا پايان خردادماه حتي يک تراکنش نيز نداشتند به خبرنگار موج گفت: تا پايان مهلت تعيين شده بيش از 99 درصد از دارندگان کارتهاي سوخت فعال حداقل يک نوبت به جايگاه براي سوخت گيري مراجعه کرده و اطلاعات کارت هاي سوختشان در سامانه ثبت شده است.
وي افزود: با بررسي تمامي اطلاعات جمع آوري شده، در چند روز آينده در خصوص تعداد و سرنوشت کارت هاي سوختي که در مهلت اعلام شده به جايگاه هاي سوخت مراجعه نکرده اند اطلاع رساني خواهد شد.
true
true
https://parsipress.ir/?p=1492
true
true