×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
جذب ۴۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی

جذب ۴۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی؛ در دولت سیزدهم موفق شده‌ایم در بخش‌ جذب سرمایه‌گذاری خارجی با ۵ کشور قرارداد همکاری به امضا برسانیم و کار اجرایی آنها نیز شروع شده است.

به گزارش پارسی پرس به نقل از بندر و دریا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه برگزاری نشست‌های خبری معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی، امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد سازمان متبوع خویش پرداخت.

علی‌اکبر صفایی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر به طور مستقیم در حوزه دریایی اشتغال به کار دارند، اعلام کرد: تاکنون درمجموع ۴۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سازمان بنادر و دریانوردی جذب شده است.

صفایی افزود: در دولت سیزدهم موفق شده‌ایم در بخش‌ جذب سرمایه‌گذاری خارجی با ۵ کشور قرارداد همکاری به امضا برسانیم و کار اجرایی آنها نیز شروع شده است.

به‌گفته معاون وزیر راه و شهرسازی قرارداد سرمایه‌گذاری هندوستان در بندر شهید بهشتی چابهار ۱۲۰ میلیون دلار است و علاوه بر آن ۲۵۰ میلیون دلار فاینانس در بخش ریلی و جاده‌ای از این کشور دریافت شده که تا یک میلیارد دلار قابل افزایش است.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اعلام اصلاح قوانین و مقررات این سازمان، اظهار کرد: درنتیجه این رویکرد و با اعتماد بخش خصوصی به سازمان بنادر و دریانوردی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی در بنادر کشور، رشد کم سابقه‌ای داشته است.

صفایی افزود: هم‌اکنون ۶۲ هزار میلیارد تومان (همت) سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور در دست اجرا و یا در شرف انعقاد قرارداد و اجرایی‌سازی است.

جذب 470 میلیون دلار

به‌گفته مدیرعامل سازمان بنادر ۱۶۷ پروژه با اعتبار ۴۴ همت به بهره‌برداری رسیده و به مردم و بخش خصوصی تحویل شده است.

وی افزود: همچنین هم‌اکنون ۴۰۵ پروژه زیرساختی و زیربنایی در دست اجرا است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه نشست خبری تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت مردمی با اشاره به بازسازی و نوسازی ناوگان تجاری اظهار داشت: نخستین موضوع در نوسازی ناوگان، تامین مالی است که بخشی از آن با کمک صندوق توسعه ملی انجام می‌شود.

وی گفت: تجارت دریابرد بیش از ۲۳۰ میلیون تنی حال حاضر کشور توسط همین ناوگان موجود انجام می‌شود، کمبود ناوگان نداریم اما نیازمند نوسازی ناوگان هستیم.

صفایی، نوسازی ناوگان تجاری کشور را نیازمند تامین مالی بیش از هفت میلیارد دلاری برشمرد.

true
true
جذب ۴۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false