×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رييس بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، از جمع‌آوري كتاب‌هاي ضدشيعي و معارض با تماميت ارضي كشور از بخش كتاب‌هاي خارجي نمايشگاه كتاب تهران خبر داد.

وی گفت: كتاب‌هايي كه امسال از نمايشگاه جمع‌آوري شده، نسبت به سال گذشته كم‌تر است و اين كتاب‌ها بر اساس آيين‌نامه‌ي كميته‌ي نظارت و ارزشيابي جمع‌آوري شده است كه به سه دسته تقسيم مي‌شود: ۱- كتاب‌هايي كه به مذهب تشيع تعرض كردند ۲- كتاب‌هايي كه نقشه‌اي جعلي از كشورمان منتشر كردند و ۳- كتاب‌هايي كه مبلغ ديكتاتورهايي بودند كه كشورها و مردم‌شان آن‌ها را خلع كرده‌اند؛ اما همچنان از آن‌ها تمجيد مي‌شود.

همچنين محمد اللهياري ـ مدير كميته‌ي نظارت و ارزشيابي بيست‌وپنجمين نمايشگاه كتاب تهران ـ در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ي جمع‌آوري كتاب‌ها از بخش خارجي نمايشگاه كتاب گفت: كارشناسان بخش عربي و لاتين نمايشگاه مشغول فعاليت هستند و كتاب‌هايي را كه ناشران خارجي براي عرضه در نمايشگاه آورده بودند، بر اساس فهرست‌ها و بعد ديدن خود كتاب‌ها، بر آن‌ها نظارت مي‌كنند. بر اساس مقررات اعلامي نمايشگاه كه به ناشران خارجي در حين ثبت‌نام ارائه شده بود، چنان‌چه كتاب‌هايي باشد كه تماميت ارضي كشور ما را به رسميت نشناسد، يا مباحث قوم‌گرايانه و نژادپرستانه را طرح كرده باشد و از واژه‌هاي مجعول در حوزه‌ي حقوق بين‌الملل استفاده كرده باشد يا به فرقه‌گرايي و تفرقه‌افكني بيانجامد و وحدت مسلمانان را خدشه‌دار كند و نگاه تقريبي نداشته باشد، نمايشگاه نسبت به عرضه‌ي آن‌ها برخورد خواهد كرد و كارشناسان ما در بخش خارجي اين دسته از كتاب‌ها را شناسايي كردند و به ناشران تذكر دادند كه اين كتاب‌ها عرضه نشوند.

اللهياري افزود: كتاب‌هايي بوده كه از واژه‌‌هاي مجعولي كه در حوزه‌ي حقوق بين‌الملل، واژه‌هاي پذيرفته‌شده‌اي نبوده است، استفاده كرده، همچنين كتاب‌هايي كه عنوان خليج فارس را به رسميت نشناخته و يا كتاب‌هايي كه ما احساس كرديم به وحدت شيعيان صدمه مي‌زنند و برخي كتاب‌هايي كه احتمالا محتواي تجزيه‌طلبانه داشته، جزو مواردي هستند كه ما با آن‌ها برخورد كرده‌ايم.

او در پاسخ به سؤالی درباره‌ي تعداد كتاب‌هاي جمع‌آوري شده از نمايشگاه گفت: كميته‌ي ارزشيابي نمايشگاه در انتهاي نمايشگاه، گزارش آماري دقيق خواهد داد و من اكنون گزارش تحليلي از موضوعات شناسايي‌شده ارائه كردم.

مدير كميته‌ي نظارت و ارزشيابي بيست‌وپنجمين نمايشگاه كتاب تهران گفت: كميته‌ي ارزشيابي نمايشگاه با كتاب‌هايي كه فضاي فرهنگي نمايشگاه را بر هم بزند و سهوا يا عمدا از سوي ناشران عرضه شده باشد، برخورد مي‌كند و دقت و مراقبت نسبت به اين موضوع اعمال مي‌‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false