×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

توجیهات بی‌اساس متولیان و متصدیان صنعت مرغداری،‌ چند تن از مسئولین انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی و بعضا تخم‌گذار کشور مجددا و به صورت صدباره اعلام کردند که قیمت مرغ دوباره گران خواهد شد و به دلیل کمبود نهاده‌ها در سربالایی افزایش قیمت قرار گرفته است.

علیرضا کیهان‌پور

پارسی پرس، علیرضا‌کیهان‌پور: واقعا که خود مرغ هم پیش‌بینی این روزگار پر از فراز و نشیب را برای خودش هرگز پیش‌بینی نمی‌کرد.

کمبود نهاده‌ها، کاهش ذخایر استراتژیک انبار‌های خوراک دام وطیور، کمبود و قاچاق جوجه یک روزه، عدم رغبت مرغداران و صاحبان مزارع پرورشی و تخمگذار، شروع فصل گرما، گران شدن هزینه‌های جاری به ویژه حمل ونقل، عدم مدیریت بهینه در مواقع در زمان کنترل بحران، فقدان استراتژی لازم برای CPM و فراموشی برنامه ریزی هوشمندانه و…از دیگر نکاتی است که شرایط دوباره برای تیک آف پرواز قیمت مرغ را بر روی باند گرانی مهیا ساخته است.

پر پرواز گرانی مرغ به باله شنای ماهی و شقه و راسته گوشت قرمز هم بدون شک برخورد کرده و همان طور که باید گوش به زنگ شایعه و زمزمه گرانی ۴۰ درصدی لبنیات در پایان اردیبهشت باشیم، و این کوچک تر شدن سفره اکثر مردم و کاهش ارزش پول ملی را به بانیان آن باید جایزه نوبل اقتصادی هدیه داد که از طرف دیگر شاید دیگر نوشتن و تحلیل و راهکار هم باید به بایگانی راکد سپرده شود چرا که به نظر می رسد گوش شنوایی وجود ندارد.

فراموش نکنیم که کرونا و تحریم بهانه است و توجیهات بی‌اساس متولیان و متصدیان این صنعت در راهست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false