×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

تمام اتوبان‌های کشور هوشمند می‌شود، وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از مسیر چهار خطه محور اردستان_اصفهان اظهار کرد: یکی از الزامات و ضرورت ها، ایمن سازی این محور و ارتقای ایمنی با توجه به حجم تصادفات این محور بوده است که خوشبختانه امروز با هزینه شدن ۳۴۰ میلیارد ریال، ۲۲کیلومتر دیگر از این محور (در دو باند ۱۱ کیلومتری) به صورت بزرگراه افتتاح شد.

به گزارش پارسی پرس به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: اسلامی با بیان این‌که جریان توسعه راه‌های کشور در سال‌های گذشته آغاز شده و سالانه هزار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه می‌شود که این امر توانسته آسایش و ایمنی را برای مردم به ارمغان بیاورد، افزود: با بهره‌برداری از این مسیر، علاوه بر ایمن سازی، مسیر اردستان به اصفهان حدود پنج کیلومتر کوتاه تر شد و امیدواریم با بهره‌برداری از شش کیلومتر باقیمانده، کل مسیر اردستان به اصفهان به بزرگراه تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که هم اکنون موضوع حمل و نقل هوشمند در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، اظهار داشت :

راه هوشمند، سامانه حمل ونقل هوشمند و نظامات مدیریتی، هدایتی و کنترل هوشمند در قالب نرم افزار یکپارچه طراحی شده و در دستور کار است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، از این پس تمامی اتوبان‌هایی که در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، هوشمند است و این روش، بهره وری و ایمنی را در راه‌های کشور ارتقا می‌دهد.

اسلامی خاطر نشان کرد: براساس ارزیابی انجام شده، ۵۰ هزار ناوگان فرسوده بالای ۴٠ سال، در ناوگان باری برون شهری وجود دارد که با برنامه ریزی به عمل آمده در یک بازه زمانی پنج ساله نوسازی می‌شود. طرح نوسازی ناوگان‌های فرسوده نیز شروع شده و کارخانه‌های ماشین سازی موظفند کامیون‌هایی را تولید کنند که مطابق با استاندارهای اروپایی ومعیارها و استانداردهای وزارت راه و شهرسازی باشد.

بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر واریانت چهارخطه محور اصفهان_اردستان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در آیین بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر واریانت چهارخطه محور اصفهان – اردستان با اشاره به اولویت نگهداری از راه‌های شریانی در شرایط مطلوب گفت :

با توجه به شرایط فعلی، تحقق این امر دشوار است این در حالی است که در دنیا ثابت شده است که نباید بودجه نگهداری راه به بودجه‌های عمومی دولت گره زده شود .

بر اساس این گزارش داریوش امانی همچنین با اشاره به این که تأمین اعتبارات راه روستایی استانی انجام شده است، افزود: احداث و بهسازی راه‌های روستایی بر مبنای اولویت‌های تعریف شده و اعتبارات پیش‌بینی شده با قوت در دستور کار است.

وی افزود: با توجه به بودجه سازمانی برای تأمین قیر روکش آسفالت راه‌های اصلی، سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد بودجه در نظر گرفته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که امروز برای نگهداری ۲۳۱ هزار کیلومتر راه‌های کشور با همه صرفه‌جویی‌ها به ۳۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ابراز داشت:

این محدودیت‌ها در سازمان راهداری وجود دارد؛ امروز بیش از ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی کشور دچار خرابی شدید بوده که برای بهسازی آنها به ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در خصوص راه‌های شریانی که ۳۵ هزار کیلومتر است و بیش از ۹۰ درصد بخش اقتصادی مسافر و ترانزیت کشور در این جاده‌ها تردد می‌کنند به این اعتبار نیاز وجود دارد .

امانی با اشاره به این‌که به رغم سایر زیرساخت‌ها برای حفظ راه‌ها هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم راه‌های شریانی را در شرایط مطلوب نگهداریم‌ اما با توجه به دشواری شرایط، این اقدام به سهولت امکانپذیر نیست و در دنیا نیز ثابت شده که نباید بودجه نگهداری راه را به بودجه عمومی دولت گره زد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نزدیک ۵۰ سال یک مرز مشترک با پاکستان داشتیم که میرجاوه بود، اما در شش ماه گذشته دو مرز رسمی با پاکستان اضافه شد.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح مرزی که در حال حاضردر دستور کار است، دست کم هر کدام ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بر اساس این گزارش همزمان با افتتاح واریانت چهارخطه محور اصفهان- اردستان، عملیات اجرایی آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ راه‌های استان اصفهان به طول بیش از ۵۰ کیلومتر با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، روکش آسفالت گرم راه‌های استان اصفهان به طول بیش از ۲۴۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد .

گفتنی است همچنین روکش حفاظتی سیلکت راه‌های روستایی استان اصفهان به طول ۲۹۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال، زیرسازی راه‌های روستایی به طول ۶۰ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال، روکش آسفالت محور باقر آباد- دیزلو(اصفهان- اردستان) و لکه گیری راه‌های شریانی و اصلی استان با اعتبار ۲,۵۰۰ میلیارد ریال از جمله سایر افتتاحیه‌های استان اصفهان بوده است .

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false