×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
تشکیل کارگروه خدمات پس از فروش

تشکیل کارگروه خدمات پس از فروش، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی، نگهداری و تعمیر وزارت صمت با اشاره به امکان استعلام ضمانت‌نامه‌ کالا به‌صورت کاملا شفاف، گفت: خدمات پس از فروش نباید در هزینه‌های واحدهای تولیدی گنجانده شود، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است.

به گزارش پارسی پرس به نقل از شاتا، «حمید محله‌ای» مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی، نگهداری و تعمیر وزارت صمت، در سمینار تبیین ضوابط جدید قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و خدمات پس از فروش، ضمن بیان مطلب فوق گفت: سال گذشته و با تغییر ساختار وزارت صمت، موضوع خدمات پس از فروش به دفتر خدمات فنی و مهندسی این وزارتخانه سپرده شد.

وی افزود: از همان آغاز کار، با مراجعه به اعضای تشکل‌ها، تعاملی خوب و سازنده را سر و شکل دادیم که در نتیجه، پس از ۱۰ سال که ضوابط مربوط به خدمات پس از فروش نگاشته و ابلاغ شده بود و ایرادهای عدیه‌ای داشت، به‌روز رسانی شد.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی، نگهداری و تعمیر وزارت صمت خاطرنشان کرد: این به‌روزرسانی‌ها فقط تغییر دستورالعمل‌ها و ضوابط نبود، بلکه اصلاح رویکردها نیز در دستور کار قرار و کمیته‌های کاری شکل گرفت.

وی ادامه‌داد: با توجه به تغییر فن‌آوری‌ها در ۱۰ سال گذشته، همچنین استفاده از فن‌آوری اطلاعات و غیره، ضوابط تا حد ممکن اصلاح شد.

محله‌ای ابراز امیدواری کرد که این ضوابط به‌طور کامل و عادلانه در سراسر کشور دیده شده و به مردم اطلاع‌رسانی شود تا بدانند نسبت به کالاهای بادوامی که خریداری می‌کنند چه حقوقی دارند؟

تفاوت در نحوه ارائه خدمات، پشتیبانی و حمایت از مصرف‌کننده

وی معتقد است که امروز برخلاف گذشته که کیفیت در انحصار برندهایی خاص بود، کیفیت کالاها چندان متفاوت نیست و آنچه تفاوت ایجاد می‌کند نحوه ارائه خدمات، پشتیبانی و حمایت از مصرف‌کننده است؛ در این راستا برندها و ویژندهای داخلی باید بتوانند با کالاهای خارجی رقابت کنند.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی، نگهداری و تعمیر وزارت صمت، با اشاره به اینکه وضعیت خدمات پس از فروش رو به رشد است اما هنوز نمی‌توان آن را در سطح عالی قرار داد، یادآور شد: امیدواریم با تغییر ضوابط شرایطی فراهم کنید که منجر به ارتقا کیفیت خدمات پس از فروش شود.

وی با انتقاد از اینکه در بسیاری کالاها، ارائه خدمات حتی در حد و اندازه متوسط هم نیست، اظهار امیدواری کرد با اجرای این ضوابط، علاوه بر توسعه کمی و کیفی محصولات، شاهد احقاق حقوق مصرف‌کنندگان نیز باشیم.

تشکیل کارگروه خدمات پس از فروش

محله‌ای همچنین از تشکیل کارگروه خدمات پس از فروش خبر داد و بر امکان استعلام ضمانت نامه‌ کالا به‌صورت کاملا شفاف، تاکید کرد و گفت: ضوابط خدماتی که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش موظف به انجام آن هستند، از طریق سامانه جامع تجارت به‌صورت برخط قابل رصد و پیگیری است.

true
true
تشکیل کارگروه خدمات پس از فروش
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false